בורסות אירופה ננעלו בעליות לאחר דברי פוטין והמאקרו

האם פוטין "יסתפק" בסיפוח חצי האי קרים? ■ מדד אמון המשקיעים בגרמניה ירד ל-46.6 נקודות ■ בית המשפט בגרמניה אישר את מנגנון החילוץ המרכזי של האיחוד האירופי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים לאחר דבריו של נשיא רוסיה בנוגע לחצי האי קרים, על רקע מגמה חיובית בניו יורק ולאחר שאתמול טיפסו המדדים בחדות בעקבות מגמה חיובית בוול סטריט. המשבר בחצי האי קרים כאמור עדיין במוקד, זאת לצד שטף נתונים בגוש האירו וארה"ב, במרכזם פגישת הריבית של הפד.

אתמול הודיעו האיחוד האירופי והממשל בארה"ב כי הם מטילים סנקציות על מספר בכירים רוסים, הכוללים בין היתר הקפאת נכסים של אותם בכירים ואיסור כניסה לשטחי האיחוד האירופי ולארה"ב. זאת בתגובה להחלטת רוסיה לספח את חצי האי קרים, בעקבות משאל העם שנערך בחצי האי ובו הצביעו יותר מ-95% מהתושבים בעד סיפוח חצי האי.

היום, בנאום בפני ישיבה חגיגית של הקרמלין במוסקבה, הודיע הנשיא ולדימיר פוטין באופן רשמי על סיפוח חצי האי קרים לארצו, אולם הדגיש כי הוא לא מעוניין לחלק את אוקראינה מעבר לכך. "תושבי קרים אמרו את שלהם - הם רוצים להיות רוסים. אנו עומדים לצידם", אמר פוטין לקול תשואות חברי הפרלמנט. בתום נאומו חתם פוטין על מסמך המאשר את צירופן של חצי האי קרים ועיר הנמל סבסטופול לפדרציה הרוסית.

עוד היום - החלטה דרמטית בגרמניה. בית המשפט התחוקתי במדינה אישר היום את ה-ESM, מנגנון הסיוע הקבוע של האיחוד האיחוד האירופי.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. מדד אמון המשקיעים (ZEW) בגרמניה ירד לרמה של 46.6 נקודות בחודש מארס, מתחת לצפי בשוק שעמד על 52 נקודות ולאחר שגם בחודש פברואר המדד ירד ל-55.7 נקודות.

ומן העבר השני של האוקיינוס, היום מתכנסת ועדת השוק הפתוח של ה'פד', ומחר תפורסם החלטת הריבית. על פי הערכות אנליסטים, הבנק המרכזי האמריקאי ימשיך בהפחתת רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר, זו הפעם השלישית ברציפות. ה'פד' צפוי לשוב ולהדגיש את המטרה להגיע ל-6.5% אבטלה במשק האמריקאי.

אופטימיות באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בעליות שערים ברקע למגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. המתיחות באזור רוסיה-אוקראינה נותרת גבוהה עם השאלה הפתוחה האם פוטין "יסתפק" בסיפוח חצי האי קרים או שמא יבקש לספח לרוסיה שטחים נוספים מאוקראינה התומכים בקרמלין.

הין היפני נסחר ברמות גבוהות מול הדולר, בשל העובדה כי רבים נוהגים לרכוש את המטבע היפני אל מול משברים גיאו-פוליטיים. "צפינו את תוצאות משאל העל הקרים. המפתח כעת הוא אילו סנקציות יטיל המערב על רוסיה וכיצד האחרונה תגיב להן", ציינו הבוקר ב-Sumitomo Mitsui Banking.

חברת פיתוח הנכסים הסינית Zhejiang Xingrun Real Estate הגיעה לחדלות פירעון ואינה יכולה לשלם לנושיה, הכוללים יותר מ-15 בנקים. כך על פי פקידי ממשל שביקשו להישאר בעילום שם.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]