פוטין הכריז: חצי האי קרים - חלק מהפדרציה הרוסית

נשיא רוסיה מצפצף על העולם: בנאום שנשא הודיע כי מעתה, חצי האי קרים שהיה בשליטת אוקראינה עבר לידי רוסיה ■ הוא גם תקף את ארה"ב: "הם מאמינים שהם יכולים להחליט על גורל העולם, שרק הם צודקים"

המשבר בין רוסיה למערב מגיע לשיאו: בנאום בפני ישיבה חגיגית של הקרמלין במוסקבה, הודיע הנשיא ולדימיר פוטין באופן רשמי על סיפוח חצי האי קרים לארצו. "תושבי קרים אמרו את שלהם - הם רוצים להיות רוסים. אנו עומדים לצידם", אמר פוטין לקול תשואות חברי הפרלמנט. בתום נאומו חתם פוטין על מסמך המאשר את צירופן של חצי האי קרים ועיר הנמל סבסטופול לפדרציה הרוסית.

"עלינו להחליט עבור עצמנו האם אנו מוכנים להיאבק על האינטרסים הלאומיים שלנו או פשוט להמשיך ולוותר עליהם לנצח", אמר. "ישנם דיפלומטים מערביים שמנסים להפחיד אותנו לא רק עם סנקציות, אלא עם איום על התגברות בבעיות בתוך רוסיה. אשמח לדעת למה הם מתכוונים. אנו מתייחסים להצהרות כאלה כחסרות אחריות ותוקפניות ונגיב בהתאם".

השותפות שלנו מהמערב, בהנהגת ארצות הברית, מעדיפות שלא לפעול על פי החוק הבינלאומי אלא על פי חוק הנשק", תקף פוטין בחריפות את הביקורת על משאל העם בקרים. "הם פועלים מתוך תחושה שהם הנבחרים ומאמינים כי ביכולתם להחליט על גורל העולם, שרק הם יכולים להיות צודקים".

בדבריו פנה הנשיא הרוסי ישירות לאזרחי אוקראינה: "אנחנו אותו העם, השורשים שלנו נמצאים באוקראינה. אנחנו מעוניינים בשיתוף פעולה עם אוקראינה ותומכים באוקראינה חזקה, אבל קייב צריכה לשמור על ביטחונם של הרוסים החיים בתחומה".

זמן קצר לפני נאומו של פוטין, הודיע שר החוץ הצרפתי לורן פביוס על השעייתה של רוסיה מארגון ה-G8. "החלטנו להשעות את השתתפותה של רוסיה בארגון ויהיו שבע מדינות שיתכנסו".