הטיפ היומי: חדשות רעות לצד אמונה בפוטנציאל היוזמות

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס מורידים מחיר יעד למניית קמעונאית האופנה Express - שעדיין מהווה פרמיה של כ-28% על מחיר השוק. המלצתם נותרת "קנייה"

קמעונאית האופנה Express נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הוא כ-1.3 מיליארד דולר. קהל היעד של אקספרס הוא צעירים וצעירות, אשר להם היא מוכרת בגדים ואביזרי אופנה נלווים. לחברה יש מעל 600 סניפים בארה"ב, קנדה ופורטו ריקו. מוצריה נמכרים גם בחנויות של זכיינים במספר מדינות במזרח התיכון ובאמריקה הלטינית, והיא גם מוכרת את מוצריה אונליין.

לפני כשבוע החברה פרסמה את דוחות הרבעון הרביעי, ומנייתה נפלה ב-12% באותו היום. אקספרס דיווחה על רווח נקי רבעוני של 57 סנט למניה - נמוך מהתחזית שלנו ומקונצנזוס האנליסטים, שהיו 59 סנט, וברף התחתון של תחזיות החברה.

אקספרס מצפה לרשום ברבעון הראשון של 2014 רווח נקי של 12-18 סנט למניה, הרבה מתחת לקונצנזוס - 42 סנט למניה. התחזית משקפת חולשה במגמות הקיימות ברבעון הנוכחי, כאשר מכירות חנויות זהות צפויות לרדת בשיעור חד-ספרתי גבוה עד דו-ספרתי נמוך. התחזית לשנת 2014 היא לרווח נקי של 1.03-1.23 דולר למניה, והיא משקפת צפי להתאוששות מהקצב של הרבעון הראשון.

המסקנות שלנו מהדוחות הן ברובן שליליות, ואנחנו מפחיתים את תחזית הרווח שלנו ל-2014 מרמה של 1.7 דולר למניה ל-1.23 דולר למניה, על מנת לשקף את החולשה ברבעון הראשון ואת הגידול במחירי השכירות. אנחנו מפחיתים (בצורה מינורית יותר) גם את התחזיות ל-2015 - מ-1.81 דולר למניה ל-1.49 דולר למניה.

לאחר שעיכלנו את החדשות הרעות, אנחנו עדיין מאמינים במניית אקספרס וסבורים שהחברה טרם מיצתה את פוטנציאל רווחיה. אנחנו סבורים שלאור הלחצים החיצוניים, התחזית לרבעון הראשון היא דווקא טובה מהחששות המוקדמים, ומזכירים שעוד יש פוטנציאל עתידי מהיוזמות האסטרטגיות שהחברה נקטה. לחברה יש חשיפה חיובית למגמת השיפור במצב הצרכן האמריקאי, ואנו סבורים שהיא תיהנה מגידול בהוצאות הצרכנים בהמשך.

מחיר היעד שלנו לתקופה של חצי שנה הוא 20 דולר - ירידה של 3 דולר ממחיר היעד הקודם, ופרמיה של כ-28% על מחיר השוק. המלצתנו נותרת "קנייה".

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם