נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מניית סמית' צנחה 6%

יציבות במסחר בוול סטריט ■ אתמול התכנסה ועדת השוק הפתוח של הפד, והיום תפורסם החלטת הריבית

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע יציבות בוול סטריט ולקראת החלטת הריבית של הפד. זאת, בעת שהמשקיעים ממשיכים לעקוב אחרי ההתרחשויות באוקראינה.

שלשום הודיעו האיחוד האירופי והממשל בארה"ב כי הם מטילים סנקציות על מספר בכירים רוסים, הכוללים בין היתר הקפאת נכסים של אותם בכירים ואיסור כניסה לשטחי האיחוד האירופי ולארה"ב. זאת בתגובה להחלטת רוסיה לספח את חצי האי קרים, בעקבות משאל העם שנערך בחצי האי ובו הצביעו יותר מ-95% מהתושבים בעד סיפוח חצי האי.

אתמול, בנאום בפני ישיבה חגיגית של הקרמלין במוסקבה, הודיע הנשיא ולדימיר פוטין באופן רשמי על סיפוח חצי האי קרים לארצו, אולם הדגיש כי הוא לא מעוניין לחלק את אוקראינה מעבר לכך.

משרד התקציבים בבריטניה הודיע היום כי הוא מעלה את תחזית הצמיחה ל-2014 ל-2.7%, לעומת האומדן הקודם שעמד על קצב צמיחה שנתי של 2.4%.

מניית HSBC סיימה בירידה של כ-1%, לאחר שבקרדיט סוויס פרסמו סקירה שלילית על הבנק.

באסיה נרשמה מגמה מעורבת, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אתמול.

אתמול התכנסה ועדת השוק הפתוח של הפד, והיום תפורסם החלטת הריבית. על פי הערכות אנליסטים, הבנק המרכזי האמריקאי ימשיך בהפחתת רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר, זו הפעם השלישית ברציפות. ה'פד' צפוי לשוב ולהדגיש את המטרה להגיע ל-6.5% אבטלה במשק האמריקאי.

"המשקיעים ממשיכים לשמור על זהירות. אמנם הנכסים המסוכנים החזירו כמעט את כל הירידות מאז פרוץ המשבר באוקראינה אולם התנודתיות עדיין גבוהה", אומר לבלומברג מת'יו שרווד, מנהל השקעות בסידני.

מניית ג'פאן דיספליי צנחה בכ-18% לאחר שגייסה יותר מ-3 מיליארד דולר בהנפקה ראשונית.