נעילה שלילית בוול סטריט לאחר הצהרת הריבית של הפד

כצפוי: הבנק המרכזי הפחית בעוד 10 מיליארד דולר את רכישות האג"ח החודשיות ל-55 מיליארד דולר ■ הפד הודיע כי שיעור אבטלה של 6.5% לא יהווה יעד לשינוי מדינות הריבית האפסית

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות שערים לאחר החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפדרל ריזרב, וברקע מגמה מעורבת שחתמה את המסחר בבורסות אירופה.

ב-20:00 שעון ישראל פירסם הבנק המרכזי את החלטת הריבית לחודש אפריל. הפד ענה על הציפיות בשוק והודיע על הפחתה נוספת, בפעם השלישית ברציפות, של רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר. כעת, הפד ירכוש החל מחודש אפריל אג"ח בהיקף של 55 מיליארד דולר. מהודעת הפד עולה כי הוא שיעור אבטלה של 6.5% לא יהווה יותר יעד לשינוי מדיניות הריבית האפסית וכי הפד יבחן מכלול של גורמים כלכליים לפני שיחליט האם להעלות את הריבית המרכזית.

בדברים שאמרה ילן לאחר ההחלטה, היא טענה כי לא ניתן לקבוע במדיוק מתי הפד יחליט להעלות את הריבית המרכזית, אך הוסיפה באותה נשימה כי הריבית האפסית תישאר לפחות 6 חודשים לאחר סיום תוכנית התמריצים.

"השוק מבוהל מהאפשרות של העלאת הריבית וכל רמיזה לגבי העלאת הריבית גורמת לנסיגה בשוק", אמר דן סטקיץ', סגן נשיא חברת Athena Advisor Services. "בסופו של דבר, העלאת הריבית היא דבר חיובי משום שהיא מאותתת על שיפור במצב הכלכלה".

גם גזרת רוסיה-אוקראינה ממשיכה להיות במוקד המסחר, לאחר שאתמול הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באופן רשמי על סיפוח חצי האי קרים לארצו, אולם הדגיש כי הוא לא מעוניין לחלק את אוקראינה מעבר לכך.

מעבר להחלטת הריבית, לפני פתיחת המסחר פורסם מאזן התשלומים הפדרלי לרבעון הרביעי, שהצביע על צמצום הגירעון לרמה של 81.1 מיליארד דולר, או 1.91% מהתמ"ג. זת לעומת נתון מעודכן של 96.4 מיליארד דולר באומדן הקודם. (הנתון המקורי עמד על 94.3 מיליארד דולר) אנליסטים בשוק ציפו לצמצום הגירעון לרמה של 87.6 מיליארד דולר.

בין המניות שבלטו היום נציין את אורקל שהציגה אמש בסיום המסחר את התחזיות לרווח וההכנסות ברבעון, שהיו מתחת לצפי בוול סטריט. המניה צונחת ב-3.4% בטרום מסחר בוול סטריט.

פדקס דיווחה לפני המסחר על רווח של 378 מיליון דולר ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה, או 1.23 דולרים למניה. זאת לעומת רווח של 361 מיליון דולר או 1.13 דולרים למינה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עמדו עלו ל-11.3 מיליארד דולר, לעומת 11 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אולם, החברה חתכה את התחזיות לרבעון הבא.

אדובי דיווחה על נפילה של 28% ברווחי הרבעון הפיסקלי הראשון ל-47 מיליון דולר. ההכנסות היו ללא שינוי משמעותי והסתכמו במיליארד דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 30 סנט, יותר מהתחזיות לרווח של 25 סנט למניה.

מיקרוסופט זינקה אתמול בכ-4% לשיא מאז שנת 2000 על רקע ציפיות בשוק להשקה של תוכנת האופיס לאייפד של אפל. בברקליס העלו מחיר יעד למניה ל-44 דולר מ-43 דולר.