הטיפ היומי: מניה בדיסקאונט משמעותי מול המתחרות

UBS: מאמינים ששטאדה תמשיך לרכוש נכסים שירחיבו את חשיפתה לשוקי הגנריקה הממותגת וה-OTC, ומצפים שהחברה תעקוף את התחזיות שלה בשנת 2014

חברת התרופות Stada Arzneimittel נסחרת בבורסה הגרמנית (סימול: SAZ:GR) לפי שווי שוק של כ-2.1 מיליארד אירו.

שטאדה היא חברת תרופות גרמנית שמתמקדת בתרופות גנריות, ועיקר החשיפה שלה היא למערב אירופה ומדינות חבר העמים, כולל רוסיה. 66% מהכנסותיה הם מתחום התרופות הגנריות, 32.5% ממכירת מוצרים רפואיים ממותגים והיתר מפעילויות אחרות.

למרות ששיעור הרווח התפעולי של שטאדה נפגע, על רקע העובדה שהשוק הפך לשוק של קומודיטי, החברה רכשה באופן רציף נכסים וחברות מתחום הגנריקה הממותגת וה-OTC (תרופות שנמכרות ללא מרשם רופא), עם שולי רווח משופרים יותר וחסמי כניסה גבוהים יותר.

יתרה מכך, שטאדה נהנית מכך שהיא מייצרת את המוצרים הסופיים שלה מחוץ לאירופה, ומשתמשת בעיקר בחומרי גלם שמיוצרים בהודו ובסין.

שטאדה נסחרת בדיסקאונט משמעותי ביחס לקבוצת ההשוואה, אפילו כשלא לוקחים בחשבון את השחקנים ההודים; וזאת למרות שהיא מציגה שיעורי צמיחה גבוהים יותר ויש לה פוטנציאל גבוה יותר למינוף תפעולי.

אנחנו מאמינים ששטאדה תמשיך לרכוש נכסים שירחיבו את חשיפתה לשוקי הגנריקה הממותגת וה-OTC, ומצפים שהחברה תעקוף את התחזיות שלה בשנת 2014.

שטאדה הצליחה להעלות את שיעור ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) המתואם שלה מ-17% בשנת 2005 ל-20% ב-2012, למרות לחץ מחירים חזק בגרמניה, רה-ארגון בסרביה וחשיפה נמוכה לגנריקה ממותגת ו-OTC במדינות חבר העמים ורוסיה. אנו צופים ששיעור ה-EBITDA ימשיך לגדול ויגיע ל-23% עד 2019, ונתון זה אף עשוי להתגלות כשמרני.

אנו ממליצים על מניית שטאדה "קנייה" וקובעים עבורה מחיר יעד של 43 אירו - המשקף פרמיה של כ-23% על פני מחיר השוק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, UBS

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם