פחות מחודש אחרי שהשלימה סבב גיוס של עשרות מיליוני דולרים מחברת המדיה הדרום-אפריקנית Naspers, חברת SimilarWeb הישראלית משתמשת בחלק מההון שקיבלה כדי להתרחב. החברה רכשה במיליוני דולרים בודדים את הסטארט-אפ הצעיר TapDog לאחר פחות משנה מאז הוקם. על פי הערכות, העסקה נעשתה חלקה במזומן וחלקה במניות.
בדומה ל-SimilarWeb, חברת TapDog עוסקת בתחום המודיעין התחרותי (Competitive Intelligence) ומאפשרת לצפות בניטור וניתוח של נתוני גלישה מאתרים ברחבי העולם.
הפתרון של TapDog מזכיר מאוד את זה של SimilarWeb אך הוא שואב את המידע שלו מאתרים שונים ברשת ומציג אותו בצורה גרפית ומעוצבת. כך, הוא שאב את המידע גם מ-SimilarWeb עצמה, מה שהוביל לקשר ישיר בין שתי החברות. החברה היא בוגרת האקסלרטור UpWest Labs ועד היום גייסה כחצי מיליון דולר, בין היתר, מהאנג'ל גיגי לוי.
רכישת החברה מתבססת על Acq-Hire - רכישת החברה לצורך כוח האדם שלה. כך, יצטרפו חמשת עובדי ומייסדי TapDog אל SimilarWeb, בעוד השירות והאתר שהציעו עד היום ייסגרו. חברת SimilarWeb נמצאת בעיצומו של הליך גיוס עובדים ולאחר השלמת הרכישה, היא תמשיך ותגייס עוד כ-15 עובדים לחברה.
לדברי מנכ"ל וממייסדי SimilarWeb, אור עופר, "הרכישה היא חלק מאסטרטגיית הצמיחה שלנו ואנחנו מתכננים להמשיך ולרכוש חברות. מצאנו חמישה חבר'ה מדהימים, שהייתה להם את אותה תשוקה למוצר ולחזון שאותו אנחנו מציעים לניטור האינטרנט. בחנו את הרכישה עוד לפני הגיוס האחרון, אבל הסבב שהשלמנו נתן לנו גב פיננסי".
חברת SimilarWeb הוקמה כבר ב-2009 על-ידי אור עופר וניר כהן, אך לפני למעלה משנתיים שינתה כיוון מתוספים להורדה לפעילותה כיום - ניטור וניתוח של תנועת הגולשים והטראפיק באינטרנט. האנליזה המסובכת מאחורי הטכנולוגיה של החברה מספקת תשובות די פשוטות ביותר בצורה ויזואלית וידידותית מאוד.
כך, ניתן לראות מאילו מדינות מגיעים גולשים לאתר מסוים, אילו אתרים מפנים לאתר הנבדק ולאילו אתרים הוא מפנה, אילו מילות חיפוש מביאות את הגולש לאתר ואילו רשתות חברתיות מובילות בהפניה לאתר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.