נעילה חיובית בבורסה: המעו"ף בשיא, בבילון זינקה 6.8%

בבילון דיווחה על זינוק ברווח הנקי ב-2013 ■ מדיגוס וביוקנסל קיבלו אישורים מה-FDA ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-688 מיליון שקל

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (א') בעליות שערים כאשר מדד המעו"ף טיפס לשיא היסטורי חדש ברמה של 1,392 נקודות. זאת, למרות המגמה המעורבת שאפיינה את המסחר בסוף השבוע בוול סטריט בעקבות עדותה של יו"ר הפד ג'נט ילן בנוגע למועד אפשרי של העלאת הריבית. מחזור המסחר הסתכם בכ-688 מיליון שקל.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "יו"ר הפד הקודם, בן ברננקי, החל את מסע החזרה לתנאי שוק שפויים כשהחל את הפחתת תוכנית הרכישות. ג'נט ילן שנכנסה לנעליו ממשיכה את המסע באומץ כשהיא לא רק ממשיכה את ההפחתות באופן עקבי אלא גם משרטטת את תוואי העלאות הריבית שיחלו באמצע שנת 2015. למרות הביקורת שספגה ילן על דבריה מצד בכיר בפד ומבכירים בוול-סטריט, הצעד שלה נכון כי מישהו צריך להיות המבוגר האחראי שיספר לילדים שתנאי הכסף שמציף את השוק והריבית האפסית עומדים להסתיים".

"החדשות הטובות הן שהשוק מגיב בבגרות והשמיים (וגם המניות) לא נפלו. שוק האג"ח מצד שני, עתיד לסבול בטווח הנראה לעין מעלית התשואות, והדבר נכון גם לגבי העולם וגם לגבי שוק האג"ח הישראלי. בינתיים אמנון נויבך, היו"ר החדש של הבורסה בת"א, מקבל בורסה שעלתה ב-2% מתחילת החודש ובכ-6% מתחילת השנה, בעוד ששוק המניות העולמי ירד בכ-1.6% מתחילת החודש ובכ-1% מתחילת השנה. למרות הירידות עקב דברי ילן, אירועי הימים האחרונים מחזקים את הגישה ששוקי המניות נהנים מהתאוששות כלכלית ואף מחזרה הדרגתית לתנאי שוק נורמאליים ולמרות ששוק המניות הישראלי מפגין עוצמה יחסית לעולם, עדיין מומלץ לפזר לפחות 50% מהחשיפה המנייתית בשווקים הגלובליים".

כאמור, הארוע המרכזי בימים האחרונים בשווקים היה הצהרת המדיניות של הפדרל ריזרב בארה"ב, בה אמרה ג'נט ילן כי כי לא ניתן לקבוע במדיוק מתי הפד יחליט להעלות את הריבית המרכזית, אך הוסיפה באותה נשימה כי הריבית האפסית תישאר לפחות 6 חודשים לאחר סיום תוכנית התמריצים - שצפויה להסתיים השנה. זו הייתה הפעם הראשונה בה הוזכר מועד מסוים בהקשר להעלאת הריבית, מה שהביא לתנודתיות בשווקים.

עם זאת, הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס, יאן הציוס, לא התרגש מדבריה של ילן בנוגע לריבית. במזכר ששלח ללקוחות בית ההשקעות, כתב הציוס כי אין סיבה לחשוב שהריבית תעלה לפני 2016.

גם המתיחות בין רוסיה למערב משפיעה על השווקים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אתמול על צווי הסיפוח ובכך השלים את סיפוח חצי האי קרים לשטח רוסיה. הצעד בא רק כיממה לאחר שנשיא ארצות הברית ברק אובמה הרחיב את הסנקציות נגד בכירים ברוסיה. במקביל, חתם נשיא אוקראינה על הסכם שיתוף הפעולה הכלכלי והפוליטי עם אירופה.

ובזירה המקומית, לאחר שמונה חודשים ללא יו"ר, נבחר יו"ר חדש לבורסה בתל אביב: אמנון נויבך, שמכהן כדירקטור ויו"ר דירקטוריון של חברות ציבוריות ושימש במשך חמש שנים כציר כלכלי בוושינגטון. עו"ד ברכה ליטבק, יו"ר ועדת האיתור, אמרה כי "מר נויבך יזכה לתמיכה ולשיתוף פעולה מלא של הדירקטוריון ומנכ"ל הבורסה".

טבע ופריגו יורדות

מניית אופקו ירדה לאחר שחזרה מניו-יורק עם פער שלילי של 4.4%. גם טבע ופריגו יורדות על רקע פערים שליליים.

בבילון דיווחה היום על ירידה של 14% בהכנסות ב-2013 ל-591.4 מיליון שקל לעומת 685 מיליון שקל ב-2012, אך הרווח הנקי עלה ל-148.4 מיליון שקל לעומת רווח של 103.1 מיליון שקל ב-2012. הסיבה העיקרית לזינוק ברווח הנקי השנתי נעוצה בעובדה שהוצאות הפרסום, המכירה והשיווק צנחו ל-351.4 מיליון שקל לעומת הוצאות של 513.8 מיליון שקל ב-2012.

חברת מדיגוס , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי לפרוצדורות אנדו-כירורגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום כי קיבלה אישור 510(K) מה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) לשיווק הדור הבא של מכשיר הדגל שלה, מערכת ה-MUSE או בשמה הקודם, SRS.

בריינסוויי דיווחה היום כי חתמה על הסכם שיווק בלעדי בפיליפינים, עם מפיץ המתמחה ביבוא והפצת מכשור וציוד רפואי בפיליפינים. על פי ההסכם ניתנה למפיץ זכות בלעדית להפצה בפיליפינים של מערכת Deep TMS של בריינסוויי לטיפול בדיכאון מז'ורי, הפרעה דו קוטבית (מאניה דיפרסיה), פרקינסון, PTSD, התמכרות לעישון, אוטיזם ואספרגר, אלצהיימר וכאב כרוני למשך תקופה של 5 שנים, ממועד החתימה על ההסכם.

רון הדסי מונה ליו"ר דירקטוריון אלביט הדמיה . הדסי היה המועמד המוביל, אשר נתמך על ידי ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק האוחזת בכ-17% ממניות אלביט הדמיה.

קמהדע דוחה בחודש פרסום תוצאות ניסוי חשוב, לאחר שמנהל הניסוי הקליני (CRO) הודיע לחברה שידרש זמן רב יותר מהצפוי להכין את הנתונים שנאספו בניסוי וכי הפיגור בדיווח תמצית התוצאות לא מעיד על איכות או מהימנות הנתונים או על אופן הביצוע של הניסוי