הצלחה להנפקת מדיוונד: גייסה 70 מ' ד' לפי שווי של 350 מ' ד'

מנייתה חברה עלתה במצטבר ב-29% בשני ימי המסחר מאז ההנפקה

חברת ריפוי הכוויות מדיוונד (סימול: MDWD), מקבוצת כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב) שבניהולו של ראובן קרופיק, עלתה 29% בשני ימי המסחר מאז הנפקתה בנאסד"ק.

מדיוונד גייסה ביום חמישי שעבר 75 מיליון דולר לפי שווי של 350 מיליון דולר אחרי הכסף. החברה תמחרה את הנפקתה במחיר של 14 דולר למניה, ברף הנמוך של הטווח שהציעה. ל"גלובס" נודע כי עקב הביקושים הערים בהנפקה, קיבלו המשקיעים הישראלים רק 10% מהסחורה שהזמינו, כך שנראה כי מחיר ההנפקה בחלק הנמוך של הטווח נבע מרצון להכליל בחברה משקיעיםפ מובילים קרנות ביומד מתמחות ומוסדיים אמריקנים.

חתמי ההנפקה הראשיים היו קרדיט סוויס, ג'פריז ו-BMO. החתם המשני היה אופנהיימר ובנק ההשקעות רוטשילד שימש כיועץ בהנפקה. לחתמים אופציה לרכוש עוד 750 אלף מניות, ולהעלות בכך את היקף הגיוס ל-80.5 מיליון דולר.

מדיוונד, שבניהולו של גל כהן, פיתחה מוצר לטיפול בכוויות המאפשר הסרה של הרקמה המתה על גבי הכוויה. התהליך חיוני לריפוי הכוויות וכיום הוא מבוצע בניתוח. היתרון של המוצר הוא שרוב הרקמה הבריאה נשמרת בעת הסרת הרקמה המתה, כך שניתן לבצע את התהליך בשלב מוקדם, בעוד שלניתוח יש להמתין ימים מספר - כך על פי הניסוי הרב מרכזי שערכה החברה. המוצר מאושר לשיווק באירופה, ונמצא לקראת ניסויים רב מרכזיים בארה"ב.

כת"ב במו"מ למכירת 2 חברות

לאחר ביצוע ההנפקה מחזיקה כת"ב 48% מהחברה, לעומת 63% לפניה. שלשום הודיעה כת"ב על מו"מ מתקדם למכירת חברה אחרת בפרוטפוליו, גמידה סל שבה היא מחזיקה 22% לפי שווי של מאות מיליוני דולרים. עוד דיווחה החברה על מגעים מתקדמים למכירת אנדרומדה, שנמצאת בבעלותה המלאה. כת"ב נסחרת לפי שווי של 1.7 מיליון שקל, ומאז תחילת השנה עלתה מניית החברה 74%.

זוהי ההנפקה הראשונית (IPO) השלישית השנה של חברת ביומד בבורסה בארה"ב. חברת המכשור הרפואי לומניס, שהנפיקה בסוף פברואר, גייסה 75 מיליון דולר (במקום 100 מיליון דולר שאליהם כיוונה). מאז ההנפקה עלתה המניה 4% והיום שווי החברה הוא כ-362 מיליון דולר. גלמד הונפקה לפני שבוע, וגייסה 44 מיליון דולר. מאז עלתה המניה 8% ושווי החברה כיום הוא 112 מיליון דולר.