ענף הלפטופים ממשיך להיפגע מקטגוריית הטבלטים. בשנת 2013 נמכרו בישראל 377 אלף לפטופים, לעומת 421 אלף בשנת 2012. לעומת זאת, מכירות הטאבלטים גדלו מ-229 אלף ל-440 אלף יחידות. כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC ישראל שהגיעו לידי "גלובס".
צרכנים רבים מעדיפים להישאר עם הלפטופ הנוכחי שלהם מספר שנים ולא לשדרג אותו. מי שהובילה את הענף היא לנובו שהגדילה את נתח השוק שלה ב-17.7%. נתח השוק של החברה גדל מ-21% ב-2012 ל-25% ב-2013.
במקום השני מדורגת HP עם נתח שוק של 20.9% לעומת 15.5%. מדובר בגידול מרשים של 34%, שאפשר לייחס אותו בעיקר לכך ש-HP נמצאת כמעט בכל נקודת מכירה בארץ והיא מלווה את השקות המחשבים שלה בקמפיינים שיווקיים. עוד חברה שעלתה בנתח השוק היא Dell עם 20.3% לעומת 15.3%.
במקום הרביעי נמצאת אסוס, שנתח השוק שלה ירד ב-6% מ-16% ל-14.9%. ככל הנראה, מקורה של ירידה נתח השוק היא התלונות הרבות על רמת השירות של החברה בארץ. עוד חברה שסבלה מירידה בנתח השוק שלה היא סמסונג מ-9.7% ל-4.5%. סמסונג הפסיקה לפני מספר חודשים את הפעילות שלה בשוק הלפטופים בישראל. גם בחברה טושיבה אפשר לראות ירידה בנתח השוק מ-5% ל-4.5%.
שוק הלפטופים בישראל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.