הלחץ הציבורי לא הועיל: התקשרות בין חברת השילוט JCDecaux לעיריית רמת גן קיבלה תוקף רשמי, לאחר ששר הפנים גדעון סער אשרר אותה. האישור יהפוך את JCDecaux לבעלת הזיכיון הבלעדי לפרסום על גבי ריהוט רחוב של עיריית רמת-גן לתקופה של 15 שנה. הזיכיון יכלול כ-1,000 פני פרסום, כולל תחזוק ותפעול של 223 תחנות אוטובוס, 129 מכווני תנועה מוארים ו-834 שלטי רחוב.
כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", המכרז שערכה עיריית רמת-גן עורר את זעמן של חברות שילוט אחרות ושל גופים ציבוריים כמו ארגון "15 דקות" - איגוד צרכני תחבורה, שיחד עם הקליניקה לצדק חברתי של אוניברסיטת תל-אביב, פנו לעירייה והציגו בפניה נתונים לגבי מכרז דומה שבו זכתה החברה בתל-אביב, שהביא לטענת אותם גורמים להשלכות עגומות בעיר.
שש חברות פרסום חוצות פנו במכתב לסער, בבקשה שלא יחתום על הצו. החברות טענו, כי עקב חריגה מתנאי מכרז מקובלים בתחום, שלפיהם נדרש הזוכה לבצע השקעות של כ-10 מיליון שקל על פני שנה אחת, הודרו רגליהן של חברות ישראליות בעלות ניסיון מקצועי רב, הפועלות בתחום עשרות שנים, ולמכרז ניגשה רק החברה הצרפתית. עתה, למרות הביקורת, ההסכם עם JCDecaux אושר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.