נעילה חיובית בבורסות אירופה; פרנקפורט עלתה 1%

מגמה מעורבת במסחר בוול סטריט ■ סוסייטה ג'נרל: "השווקים היו מודאגים מהאפשרות שרוסיה תפלוש לחלק המזרחי של אוקראינה לאחר סיפוח קרים, אבל הסיכויים שזה יקרה נמוכים מאוד, עובדה המגבירה את התיאבון לסיכון בקרב משקיעים"

עליות שערים נרשמו היום בבורסות אירופה, ברקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט ולאחר עליות באסיה.

מניית לוידס רושמת ירידה חדה לאחר שמשרד האוצר הבריטי הודיע כי בכוונתו למכור עוד כ-7.5% ממניות הבנק.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, התייחס לנעשה בשווקים הבינלאומיים והסביר כי "מהלכי הממשל ביפן לצמצום השפעת מיסי הקנייה החדש שיונהג מה-1 באפריל, מלמדים על החשש הגובר בקרב מדינות אסיה באשר לעתיד צעדי עידוד הצמיחה על רקע הנתונים הכלכליים המאכזבים בסין. במהלך החודשים האחרונים, ניכרת מגמה בקרב הבנקים המרכזיים במדינות המתפתחות כרוסיה טורקיה ונוספים להגדיל את היקף יתרות הזהב שברשותם, לצד פעילות ערה בפיזור החזקות הרזרבה של הבנק המרכזי, מהלכים אשר בלמו לאחרונה את התחזקות הדולר ותרמו לעליית מחיר הזהב".

עליות שערים נרשמו היום (ד') במרבית בורסות אסיה ברקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. המדדים המובילים באסיה טיפסו לשיא של שבועיים, בין היתר ברקע תקוות כי הממשל הסיני ינקוט בצעדים על מנת לתמרץ את הכלכלה, המראה בשבועות האחרונים סימני האטה.

"השווקים היו מודאגים מהאפשרות שרוסיה תפלוש לחלק המזרחי של אוקראינה לאחר סיפוח קרים, אבל הסיכויים שזה יקרה נמוכים מאוד, עובדה המגבירה את התיאבון לסיכון בקרב משקיעים", ציין היום מנהל במחלקת המט"ח בבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל.

בדרום קוריאה, ענקית האלקטרוניקה Samsung , ריכזה עניין חיובי רב. China Mengniu Dairy, יצרנית מוצרי החלב הגדולה בסין, זינקה לאחר שדיווחה על עלייה של 25% ברווחיה בשנה שעברה. ענקית המשקאות האלכוהוליים היפנית Kirin מטפסת לאחר שהודיעה כי תעלה את הדיבידנד השנתי שלה ל-40 ין יפני, ותשקול רכישה חוזרת של מניותיה.

"סימנים מוקדמים מראים כי הצמיחה בכלכלת ארה"ב חוזרת למסלולה, והביטחון בשווקים גובר סביב ההנחה שחלק מהנתונים החלשים בחורף היה קשור למזג האוויר הקשה", ציין שון פנטון מ-Tribeca Investment Partners.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]