בורסות אירופה ננעלו בעליות; פרנקפורט בעלייה של 1.3%

נעילה חיובית במרבית בורסות אסיה ■ טויוטה דיווחה על רכישה חוזרת של מניותיה, לראשונה מזה 5 שנים ■ האם הממשל בסין ינקוט בצעדים על מנת לתמרץ את כלכלת הענק?

מגמה חיובית נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה ברקע עליות שערים במדדי וול סטריט. המניות בשוקי העולם נסחרות לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה, בניסיון להבין האם ההתאוששות בכלכלה האמריקאית תימשך. המצב הגיאו-פוליטי באירופה ממשיך לעמוד במוקד, עם קריאתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה להחרפת הסנקציות על רוסיה בתגובה לסיפוח האי קרים מידי אוקראינה.

כלכלת בריטניה צמחה ברבעון האחרון של 2013 ב-2013, כך פרסם בצהריים משרד הסטטיסטיקה הלאומי.

מניות הרכב בגרמניה ריכזו עניין חיובי - נציין את פולקסוואגן ואת דיימלר . מנגד, ענקית המזון הצרפתית דנונה רשמה ירידות שערים לאחר שברקליס חתך את המלצתו למניית החברה ל"תשואת חסר".

שבוע חיובי באסיה

במרבית שוקי אסיה ננעל יום המסחר במגמה חיובית. מדד ה-MSCI Asia Pacific סיים את השבוע בעלייה החדה ביותר מזה כמעט שנה.

הפעילים גם ממתינים לראות האם הממשל בסין ינקוט בצעדים על מנת לתמרץ את כלכלת הענק. בכיר סיני צוטט כמי שאומר כי לסין יש מדיניות מסודרת להתמודד עם כל קושי או תנודתיות בכלכלה. "הפוקוס של השווקים עובר לקטליזטורים הבאים. בסין הכלכלה נחלשת ללא ספק, אולם הציפיות לצעדי ממשל שמות תחתית למניות", ציינו הבוקר בבנק נומורה היפני.

מניות סוני ופנסוניק נסחרו בירידות לאחר תשלום דיבידנד. מנגד, חרף התחזקותו של הין היפני מול הדולר, נסחרה יצרנית הרכב טויוטה בעליות שערים לאחר שדיווחה על רכישה חוזרת של מניותיה, לראשונה מזה 5 שנים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]