השבוע בוול סטריט: האם זה הנתון שיצית ראלי בשווקים?

שטף נתוני מאקרו שיתפרסמו בשבוע הקרוב עשויים להשפיע על כיוון המסחר בוול סטריט ■ גולת הכותרת: ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה לחודש מארס, שלפי הצפי בשוק יצביע על תוספת של 200 אלף משרות

שטף נתונים שיפורסמו השבוע, במרכזם נתוני התעסוקה, עשויים להצית מחדש את הראלי בשווקים.

רבים בשוק נושאים עיניהם לעבר נתוני המאקרו שיתפרסמו השבוע משום שמדובר בנתונים שפחות מושפעים מתנודות עונתיות ומפגעי מזג האוויר הקשה שפקד את ארה"ב בחודשי החורף, כך שהם צפויים לתת תמונה ברורה יותר על הכלכלה האמריקנית.

מחר (ב') תנאם יו"ר הפד ג'נט יילן בוועידה כלכלית שתיערך בשיקגו. יילן לא צפויה להצהיר על החלטות מהותיות אך המשקיעים ינסו לחפש רמזים בדבריה בכל הנוגע למדיניות המוניטארית העתידית שינקוט הבנק המרכזי.

ביום שלישי יתפרסמו מדד מנהלי הרכש, הוצאות הבנייה והדוח החודשי של מכירות הרכב. ביום רביעי יתפרסם סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור העסקי (ללא מגזר החקלאות) בחודש החולף. התחזיות בשוק עמדו על תוספת של כ-193 אלף משרות, לעומת 139 אלף משרות בפברואר. באותו היום יתפרסמו גם נתוני הזמנות המפעלים שלפי התחזיות עלו ב-1.3% במארס.

ביום חמישי הממשל האמריקאי יפרסם את המאזן המסחרי לחודש פברואר. לפי הצפי בשוק, הגירעון קטן לרמה של 38.8 מיליארד דולר. במקביל יפורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות וכן מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים. בגוש האירו, הבנק המרכזי יפרסם את החלטת הריבית, עניין שעשוי להשפיע על כיוון השווקים.

גולת הכותרת מבחינת נתוני המאקרו השבוע היא כאמור דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי. לפי התחזיות כ-200 אלף משרות נוספו למשק בחודש מארס, לעומת כ-175 אלף משרות שנוספו בפברואר. שיעור האבטלה צפוי לרדת לרמה של 6.6% (שנתי) לעומת 6.7% בפברואר. כלכלנים רבים סבורים כי קצב יצירת משרות של כ-200 אלף משרות בחודש מאותת על התאוששות בשוק העבודה. לכן, אנליסטים בשוק סבורים כי אם התחזיות יתממשו, הנתון עשוי להשפיע באופן חיובי על שוק המניות.

פייסבוק תמשיך לרדת?

פייסבוק צללה בכ-11% לאחר שהודיעה בסוף השבוע כי היא רוכשת את חברת Oculus VR Inc תמורת 2 מיליארד דולר.

האנליסטית אליאב אברהם מסיטי העלתה בסוף השבוע את מחיר היעד למניית טבע ל-60 דולר, תוך שהיא מותירה המלצת "קנייה" ומציינת כי מניית טבע מציגה את מודל הסיכון-סיכוי הכי טוב מבין מניות חברות התרופות הגנריות בשוק.

קינג דיגיטל , יצרנית המשחק קנדי קראש, נפלה בכ-20% ב-3 הימים הראשונים מאז הונפקה.

פדקס הודיעה כי היא חותכת את תחזית הרווח שלה בשל פגעי מזג האוויר שפגעו בפעילותה.