דירקטוריון חברת נמל אשדוד בראשות יו"ר החברה היוצא רו"ח גדעון סיטרמן אישר העברת דיבידנד למדינה על סך 214 מיליון שקל בגין הרווחים לשנים 2011-2013 שצברה החברה.
על-פי כללי רשות החברות זכאים עובדי חברה ממשלתית ששילמה דיבידנד לבונוס של עד 10% מגובה הדיבידנד, כלומר 21 מיליון שקלים. בנמל אשדוד מועסקים כ-1,200 עובדים.
דירקטוריון החברה אישר היום את הדוחות הכספיים לשנת 2013. הרווח הכולל של חברת נמל אשדוד הסתכם ב- 176 מיליון שקל, עלייה של 31.6% ביחס לרווח הכולל של 2012.
סיטרמן אמר בתגובה כי: "הדירקטוריון והנהלת החברה הצליחו תוך השקעת מאמצים כבירים לצמצם הנזקים שעיצומי הוועדים גרמו במהלך שנת 2013. הכנסות החברה בשנת 2013, ירדו רק ב-2.4% והסתכמו ב- 1.088 מיליארד שקל וזה ביחס לשנת 2012 בו מחזור ההכנסות היה 1.115 מיליארד שקל".
תשלום הדיבידנד הנוכחי הזה מצטרף לדיבידנד בסך של 330 מיליון שקל ששילמה חברת נמל אשדוד למדינה עבור רווחיה בשנים 2008-2010. התשלום הקודם עמד על 53% מהרווח הכולל של נמל אשדוד באותן שנים, שהיה 618 מיליון שקלים.
סיטרמן טען בעבר כי נאלץ לכפות את תשלום הדיבידנד הקודם למדינה בשל התנגדות וועד העובדים והנהלת הנמל הקודמת, ככל הנראה מתוך רצון להשאיר את הכסף בחברה. המנכ"ל הקודם של חברת הנמל שוקי סגיס היה זה שהביא את החברה לשיעורי רווחיות גבוהים בין היתר בשל שיטת תמרוץ לעובדים ששיתפה אותם ברווחים אך קוממה נגד סגיס את צמרת האוצר.
סיטרמן שהודיע לאחרונה על התפטרותו, על-רקע מהלך הדחה שיזם נגדו מנהל רשות החברות אורי יוגב ביקש להודות לדירקטוריון, להנהלה ובאמצעותה לעובדי החברה, על עבודתם במהלך השנתיים שבהם הוא מכהן, כאשר בתקופת כהונה זו העביר דירקטוריון החברה דיבידנד של מעל חצי מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.