הבועה לקראת פיצוץ? ירידות חדות במניות החמות בוול סטריט

24 מניות המומנטום הלוהטות ביותר בוול סטריט, שזינקו בשיעור תלת ספרתי ב-2013, רשמו ירידות חדות בשבועות האחרונים ■ מנהל השקעות: "לחולשה במניות המומנטום קיימת השפעה שלילית על השוק כולו"

המשקיעים שנהרו למניות המומנטום הלוהטות ביותר בוול סטריט, נאלצו לספוג בשבועות האחרונים ירידות חדות וללמוד שיעור קשה בלקיחת סיכונים.

בנק ההשקעות קרדיט סוויס הרכיב רשימה של 24 מניות שנחשבות למניות החמות ביותר בוול סטריט, לאחר שטיפסו בשיעור תלת ספרתי ב-2013. רשימת המניות הזו איבדה 63 מיליארד דולר במונחי שווי שוק, או כ-19%, מאז תחילת מארס.

כך למשל, מניית נטפליקס , שזינקה ביותר מ-300% ב-2013, ירדה ב-15 מתוך 17 ימי המסחר האחרונים והשלימה ירידה של כ-15% בתקופה זו. מניית פייסבוק השילה מערכה כ-11% בשבוע החולף, בעוד מניית פרייסליין שמציעה שירותי תיירות אונליין, צנחה לשפל של שנתיים.

מימושים כבדים נרשמו גם בסקטור הביוטק. מניות ביוג'ן ו-Gilead Sciences נפלו בשבוע החולף עד כ-8%, זאת כאשר קרנות הנאמנות המשקיעות בפארמה וביוטק, סבלו מפדיונות הכבדים ביותר מאז דצמבר 2011.

"לחולשה במניות המומנטום קיימת השפעה שלילית על השוק כולו", אומר ג'ושוע בראון, סגן נשיא חברת ההשקעות Fusion Analytics. "הדרך הטובה ביותר להעריך את התיאבון לסיכון של המשקיעים היא לבחון את סקטור מניות המומנטום". אנליסטים אחרים בשוק סבורים כי אלו הם הסימנים הראשונים המעידים על פיצוץ הבועה שהתנפחה למימדי ענק בייחוד בסקטור האינטרנט, הטכנולוגיה והביוטק.