נעילה חיובית בבורסות אירופה; שיעור האבטלה נותר ב-11.9%

מדד ה-PMI בסין עלה ל-50.3 נקודות במארס מ-50.2 נק' בפברואר ■ יילן מסרה כי הפד ימשיך לתמוך בכלכלה

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בעוד המשקיעים הגיבו לנתוני מאקרו בתחום הייצור והאבטלה. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות לאחר פרסום נתוני מאקרו, כאשר ה-S&P קרוב לשיא חדש.

מדד Stoxx Europe 600 עלה בכ-0.5%. באירופה פורסם מדד ה-ISM שעמד על רמה של 53 נקודות בפעילות הייצור במארס, בהתאם לצפי, לעומת 54.8 נק' בפברואר. עוד פורסם היום באירופה כי שיעור האבטלה בגוש האירו נותר ברמה של 11.9% בפברואר.

מניית Alstom קופצת היום בכ-5% בפריז לאחר שיצרנית חלקי הרכבות והציוד החשמלי הודיעה על מכירת חטיבה ל-Triton בכמיליארד דולר. מניית Metso מזנקת בכ-19% לאור דיווח כי Weir Group עשויה לשלם עד 30 אירו למניה עבור החברה הפינית.

הניקיי סיים בירידה

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, כאשר רק מדד הניקיי היפני סיים בירידה. מדד ה-PMI שפורסם בסין הראה כי פעילות הייצור במדינה המשיכה להתרחב בחודש מארס. מדד MSCI אסיה עלה ב-0.1%.

מדד ה-PMI בסין עלה ל-50.3 נקודות במארס מ-50.2 נק' בפברואר. רמה מעל 50 מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית. בחודשים האחרונים נפוצו ספקולציות בשוק לפיהן הממשל בסין ייאמץ תוכנית תמרוץ חדשה כדי להאיץ את קצב הצמיחה ולעמוד ביעדי הצמיחה שהציב.

שוקי המניות עולים גם לאחר שיו"רית הפדרל ריזרב ג'נט יילן חזרה על הצורך במחויבות "יוצאת דופן" מצד הבנק המרכזי להמשיך לתמוך בכלכלה, מה שמפחית מהחששות כי הריבית תעלה מוקדם מהצפוי בארה"ב.

"היא הביעה דעות יוניות וחוץ מזה שום דבר לא השתנה, כולל תחזיות הפד", מסר אסטרטג השקעות בכיר ב-SMBC Nikko Securitie.

מבין המניות שבלטו היום באסיה, מניית Evergrande, חברת הנדל"ן השלישית בגודלה בסין, קפצה יותר מ-6% בהונג קונג לאחר שהחברה הכתה את תחזיות האנליסטים בדוחות הכספיים שפרסמה וחילקה דיבידנד נאה למשקיעים. מניות Sands China ו-Galaxy Entertainment Group עלו לאחר שאנליסט בקרדיט סוויס העריך כי ההכנסות בענף הקזינו עלו כפי הנראה ב-13% במארס.

מצד שני, מניית Hokkaido Electric Power צונחת כ-10% ביפן בעקבות דיווח בתקשורת המקומית לפיו הבנק לפיתוח יפן יזרים 484 מיליון דולר לחברה, מה שמעיד על הקשיים התזרימיים בה היא מצויה.