המסחר בוול סטריט ננעל בירידות: הנאסד"ק צנח 2.6%

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7% ■ מניית Grubhub זינקה כ-35% לאחר ההנפקה הראשונית לציבור

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק איבד מערכו כ-2.6%, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש מארס. גם אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית, כשמדד הנאסד"ק בולט לרעה. המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו בעליות שערים.

"נתוני התעסוקה היו פחות או יותר בהתאם לציפיות, אבל השוק עלה במשך 4 ימים ברציפות", אומר אליוט שפאר מ-Stifel Nicolaus. "החברות הגדולות בנאסד"ק ניצלו את הראלי כהזדמנות למכירה".

שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%. זאת, לעומת הצפי ליצירה של 199 אלף משרות, וצפי לירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.6%. הנתונים משקפים כניסה של חצי מיליון אמריקנים למעגל העבודה בחיפוש אחר משרה.

שוקי המניות מגיבים לדוח התעסוקה, על רקע ספקולציות שהנתון עשוי להשפיע על הבנק המרכזי להמשיך בצעדים המוניטריים המרחיבים.

נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס ריצ'רד פישר שלח היום חץ ביקורת לפוליטיקה האמריקאית. בביקור בהונג קונג ציין פישר כי הפוליטיקה האמריקאית מאטה את צמיחת הכלכלה, באופן המשפיע על הביטחון והתקציבים של עסקים ברחבי המדינה. "אם לארה"ב הייתה את המדיניות הפיסקלית הנכונה, למדינה הייתה כלכלה משגשגת ונעה קדימה בצורה בלתי רגילה", ציין פישר.

ברוכה הבאה לוול סטריט

מניית אתר המשלוחים ממסעדות Grubhub (סימול: GRUB) החלה להיסחר היום בוול סטריט לאחר השלמת ההנפקה אמש. מניית החברה החלה להיסחר ב-26 דולר, וזינקה במהלך המסחר.

מניית ענקית התרופות הגנריות Mylan עלתה ברקע דיווחים כי תרכוש את יצרנית התרופות השבדית Meda. על פי מקורות המקורבים לעניין, מיילן מוכנה לשלם "פרמיה מהותית" על מחיר השוק של החברה השבדית.

מניות הטכנולוגיה נסחרו היום תחת לחץ. בין היתר נציין את פייסבוק , גוגל , טסלה , אמזון ונטפליקס .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]