עושים סדר: אפליקציות שיעזרו לכם לארגן את הארנק והבית

ערב חג הפסח, בלב פסטיבל הניקיונות ולקראת הסדר הקרב - "גלובס" מציג כמה אפליקציות שיעזרו לעשות סדר בעניינים: מארגון המטלות הנשכחות, דרך ניקוי מכשיר הסלולר ועד סדר בארנק

חג הפסח שמתקרב ובא הוא כנראה ההזדמנות הכי טובה לעצור הכול ולעשות קצת סדר בבית, בארנק, בראש ובכלל בחיים. החג אמנם מתקשר לדברים כמו הגדה, אוכל כשר, ביעור חמץ, אפיקומן וחג משפחתי במיוחד, אבל בהחלט אפשר למצוא כמה אפליקציות שיעשו סדר אלטרנטיבי ולא כזה שמערב את אליהו הנביא.

"גלובס" מביא חמש אפליקציות שיעזרו לכם להיפטר מהזיכויים ששוכבים לכם בארנק כבר יותר מדי זמן, למכור פריטים שאתם לא צריכים בבית שלכם, לנקות את הזיכרון של הסלולרי, למצוא דילים של הרגע האחרון במלונות בארץ ובעיקר בחו"ל ואפילו לעזור לכם לזכור דבר או שניים מבין הדברים הבוערים שצריך לטפל בהם לפני כניסת החג.

Happysale - אלטע זעכן

פסח הוא המועד המקובל לעשות ניקיון כולל בבית, ולצד ביעור החמץ לזרוק גם כמה פריטים שהצטברו בסביבה ושלא באמת השתמשנו בהם בשנים האחרונות. אפליקציה חדשה מציעה ממשק פשוט וקל לשימוש שבו פשוט מצלמים, מתייגים ומעלים לרשת חברתית קטנה את הפריטים - ריהוט, מכשירי חשמל, צעצועים ועוד. דרך האפליקציה ניתן לחפש פריטים לפי קטגוריות, וכך מצד אחד יש מי שיכול להשתמש בה כדי להיפטר מ"זבל" שנערם בבית והגיע הזמן למכור אותו, ומצד שני מי שמחפש להתחדש במוצרי יד שנייה.

היתרון של האפליקציה הוא בפשטות השימוש שלה ובעובדה שהיא נבנתה ישירות למובייל, וכך מתאימה את עצמה לסביבה דיגיטלית בצורה מוצלחת לעומת פתרונות קיימים מהאינטרנט שמנסים להעביר את עצמם לעידן המובייל.

מכשירים: אנדרואיד ו-iOS

מחיר: חינם

להורדה: happysale.com

IPad
 IPad

Zeek - תעביר את זה הלאה

מי לא מכיר את הסיטואציה שבה הוא מחזיק בגד או פריט אחר לחנות ולא מוצא משהו אחר לקנות במקום, וכך נתקע עם זיכוי מנייר שהולך ודוהה לו בארנק? אפליקציית Zeek מנסה לטפל בדיוק בבעיה הזאת ולעזור למי שרוצה להיפטר מהזיכוי הלא מנוצל שלו לטובת מי שבדיוק מחפש לקנות משהו באותה רשת.

מי שרוצה לעשות קצת סדר בארנק ולמכור כמה זיכויים לא ממומשים ימצא את השימוש באפליקציה קל במיוחד, ומי שרוצה להתחדש באווירת החג יוכל למצוא זיכוי ברשתות מובילות כמו פוקס, קסטרו, h&m, המשביר לצרכן או שילב ולקבל אותו תוך שבעה ימי עסקים. בנוסף, מי שהוא בעל זיכוי יכול להשתמש באפליקציה גם בתור ארנק דיגיטלי, כך שניתן לסרוק זיכויים לתוך האפליקציה והיא תתריע בפני המשתמש על אלה שאמורים לפוג תוקף בקרוב או שהרשת שהנפיקה אותם נמצאת בקרבת מקום.

מכשירים: אנדרואיד ו-iOS

מחיר: חינם

להורדה: zeek.me

Zeek / צילום מסך
 Zeek / צילום מסך

Roomer - חופשה מיד שנייה

חופשות בפסח הן משהו שמתכננים מראש אבל מרפי והחוקים שלו מוכיחים אחרת. אם הזמנתם מלון לחג ובסוף נאלצתם לבטל, לא חייבים לשלם קנס או להישאר עם החדר ללא יכולת לנצל אותו בפועל. אתר Roomer, פרי פיתוח ישראלי, מאפשר למכור את ההזמנה למלון בהנחה למישהו אחר וכך לא להפסיד את כל הכסף. מנגד, מדובר ביעד מעולה לחפש דילים בהנחות משתלמות למלונות ברחבי העולם. כך, למשל, בשעת כתיבת שורות אלה ניתן להזמין מלון ארבעה כוכבים במילאנו ב-250 דולר ללילה - הנחה של 62% לעומת מחיר ממוצע של 662 דולר ללילה.

מי שחושב שהמלונות יתנגדו להחלפת השמות על הזמנת החדרים עלול להתבדות. אמנם מי שלא מנצל את ההזמנה ולא מגיע הוא רווח נקי עבור המלון, אך סביר להניח כי מי שילון במלון לאחר שרכש במחיר מופחת חופשה שהתבטלה, ירצה להזמין שירותים בתשלום בעת שהותו דוגמת שירות חדרים, מיני בר ועוד.

לינק: roomertravel.com

roome/ צילום מסך
 roome/ צילום מסך

Clean Master - ביעור חמץ סלולרי

בעוד בבית מנקים אבק וזורקים דברים ישנים, הסמארטפון הופך פח זבל וירטואלי מהשימוש היומיומי שלנו. קובצי התקנה מיותרים, שאריות מאפליקציות שכבר לא בשימוש ועוד - יושבים ותופסים נפח אחסון על הטלפון. אפליקציית Clean Master מנטרת ומאתרת את האשפה שזרוקה בתוככי הטלפון ומציעה מה כדאי לנקות ומה עדיף לשמור. כך אפשר לחסוך מקום רב ואף לייעל את ביצועי הטלפון. החיסכון יכול להגיע למאות מגה בייט, שאמנם נראים כמו אחוז קטן אך גם המעט הזה חשוב. עוד ניתן להגדיר תזכורות לניקוי קובצי זבל מהמכשיר ולהאיץ אפליקציות שרצות ברקע באמצעות הקצאת זיכרון נוסף. עם זאת, חשוב לשים לב לשימוש באפליקציה כיוון שחלק ממודל ההכנסות של החברה שעומדת מאחוריה הוא להציע התקנת אפליקציות צד שלישי ולכן חשוב לא ליפול למלכודות האלה

מכשירים: אנדרואיד

מחיר: חינם

להורדה: ksmobile.com

Clean-Master/ צילום מסך
 Clean-Master/ צילום מסך

Google Keep - מסדרים את הראש

לקראת פסח חשוב לעשות קצת סדר גם בראש ולא לשכוח שום דבר. בין אם זה את רשימת הקניות שחייבים לקנות לקראת סעודת החג, באיזו קומה בחניון השארנו את האוטו לפני שרצנו לקנות מתנה לפסח או פשוט תזכורת איפה החבאתם את האפיקומן. כדי לא לשכוח בלחץ החג דברים אלה ועוד, שווה להוריד את אפליקציית Google Keep מבית ענקית החיפוש, שמעניקה ממשק ידידותי ופשוט לשמור תזכורות שונות.

האפליקציה, שמסתנכרנת עם חשבון הג'ימייל של המשתמש ומאפשרת גם גישה מכל מחשב בעולם לתזכורות, מאפשרת השארת הערה מהירה, הוספת תמונה מהמצלמה או מהגלריה, הקלטת תזכורת קולית וכן הכנת רשימה לביצוע.

הפיצ'ר המעניין ביותר הוא היכולת להוסיף תזכורת שמבוססת על מיקום. כך ניתן לקבל תזכורת להערה ששמרנו ב-Keep רק כאשר אנחנו מגיעים לעבודה או נמצאים בקרבת הסופר. בנוסף, כמובן, ניתן להוסיף תזכורת מבוססת שעה.

מכשירים: אנדרואיד

מחיר: חינם

להורדה: bit.ly/PRtYFr

GoogleKeep/ צילום מסך
 GoogleKeep/ צילום מסך