נעילה מעורבת בבורסות אירופה; הבורסה במדריד ירדה 1.4%

הייצוא מסין ירד במארס ב-6.6% לעומת צפי לעלייה של 4.8%, בעוד הייבוא למדינת הענק נפל ב-11.3% ■ הפד: שיעור אבטלה של 6.5% כיעד להעלאת ריבית ראשונה הוא כבר לא רלוונטי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות, מלבד בורסת לונדון שסיימה בעלייה קלה, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט ופרסום נתוני מאקרו באסיה ואירופה. המסחר בוול סטריט עבר להתנהל בירידות חדות כאשר מדד הנאסד"ק משיל מערכו יותר מ-2%.

יוון ביצעה היום הנפקת האג"ח, לראשונה מאז 2010, שמשכה ביקושים בכ-20 מיליארד אירו, בריבית של 4.95%.

היום פורסם כי התפוקה התעשייתית בצרפת רשמה עלייה של 0.1% בפברואר. עוד דווח בצרפת כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% במארס לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.6%.

הבנק המרכזי של אנגליה הותיר היום את הריבית על כנה ברמה של 0.5%, הרמה בה היא נמצאת מאז מארס 2009. כמו כן הותיר הבנק את תוכנית הרכישות על כנה, בהיקף של 375 מיליארד ליש"ט.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital, מציין כי "אנו עדים לתנודתיות החריפה של הנפט בעקבות המצור של רוסיה על שדות הגז באוקראינה והתססת האווירה במזרח אירופה. החשש מפני חזרת המשבר בין שתי המדינות הקפיץ את הנפט לשיא של החודש האחרון, 102.70 דולר לחבית נפט - עלייה של 1.7% ביומיים האחרונים. אנו מעריכים כי הנפט ימשיך להתחזק בממוצע בכ-1% לרמות של 103.45 כיעד ראשון, ו-104.00 דולר לחבית כיעד שני".

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה, חרף עליות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כשמדד הנאסד"ק בלט לטובה. פרוטוקול ישיבת הפדרל ריזרב האחרונה עמד במוקד המסחר אמש בניו יורק.

נתוני מאקרו שפורסמו הבוקר בסין הקהו את האופטימיות מהמסחר אמש בארה"ב. הייצוא מסין ירד במארס ב-6.6% לעומת צפי לעלייה של 4.8%, בעוד הייבוא למדינת הענק נפל ב-11.3% (עלייה של 10.1% בפברואר). "מפתיע ומאכזב לראות את נתוני הסחר בסין למארס. זה בהחלט מכשול לאופטימיות ששררה בשוקי העולם", ציין שון קלו, אסטרטג מטבעות ב-Wastpac Banking Corp.

בכירי הפדרל ריזרב מסכימים כי שיעור אבטלה של 6.5% כיעד להעלאת ריבית ראשונה הוא כבר לא רלוונטי, כך עולה מפרוטוקולי ישיבת הפדרל ריזרב בחודש מארס, שפורסמו אמש. בשיחת הוועידה שערכו חברי הפד, הם הביעו דאגה מפני השפעה שתהיה לשינוי התחזית על השוק - מה שאכן קרה.

בישיבת הפד האחרונה, נזכיר, הוכרז על צמצום נוסף של היקף רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר, אולם מה שאמרה לאחר מכן יו"ר הפד, ג'נט ילן, טלטל את השווקים. ילן הזכירה לראשונה מסגרת זמן להעלאת הריבית, ואמרה כי ייתכן שתוך 6 חודשים תתרחש ההעלאה הראשונה. בישיבה, כך על פי הפרוטוקול, הבכירים ציינו כי בעתיד יש להתחשב במשתנים נוספים, מלבד שיעור האבטלה, כאשר מיישמים צעדים מקלים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]