מאז ההנפקה הראשונית של חברת האינטרנט Wix לפני חמישה חודשים, הספיקה המניה לנוע בטווח מחירים נרחב יחסית. מחיר ההנפקה היה 16.5 דולר, ובשיאה הגיעה המניה בסוף פברואר למחיר של למעלה מ-31 דולר. מאוחר יותר נחלשה המניה על רקע חולשה כללית בסקטור ובשוק, ובשל תשקיף שהגישה לקראת הנפקה משנית - שלבסוף בוטלה בשל תנאי השוק.
אתמול קפצה מניית Wix ב-7.8% במחזור מסחר גבוה מהרגיל, וננעלה במחיר של 22.75 דולר - 38% מעל מחיר ההנפקה ו-27% מתחת למחיר השיא. המחיר הנוכחי משקף לחברה שווי שוק של 853 מיליון דולר.
הסיבה לעלייה אתמול הייתה דיווח של החברה בנוגע למספר המשתמשים שיש לה, בדיוק שנתיים לאחר השקת הפלטפורמה שלה - 46 מיליון משתמשים ברחבי העולם.
Wix פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, אשר פונה בעיקר לעסקים קטנים. בסוף 2013 היו לחברה כ-42 מיליון מנויים, מתוכם 790 אלף מנויי פרימיום (מנויים בתשלום). החברה פועלת במודל של Freemium - שבו חלק ניכר משירותי התוכן מוצע ללקוחות בחינם כדי למשוך מנויים, אך הלקוחות מחויבים בתשלום בגין שירותי הפרמיום.
Wix נוסדה בשנת 2006 על ידי האחים אבישי ונדב אברהמי (המנכ"ל וסמנכ"ל המו"פ, בהתאמה) וגיורא קפלן (סמנכ"ל הטכנולוגיות). החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק בנובמבר האחרון, כשגייסה קרוב ל-100 מיליון דולר. כאמור, הנפקה משנית בהיקף של 86 מיליון דולר, הכוללת הצעת מכר מצד בעלי מניות בחברה, בוטלה באחרונה לנוכח תנאי השוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.