סמסונג השיקה את מכשיר הדגל שלה גלקסי S5 ב-11 באפריל בעולם וגם בישראל. המכשיר נמכר לצרכנים בעולם סביב 650 דולר, ובישראל הוא נמכר בכ-3,600 שקל (כ-1,030 דולר).
ואולם, לסמסונג עולה לייצר מכשיר אחד כ-256 דולר ", וזה נחשב סכום גבוה מאוד ביחס לעלות הייצור של הגרסאות הקודמות של הגלקסי. אז בחישוב פשוט, החברה מרוויחה פי 2.5 ויותר על כל מכשיר (וזאת כמובן בלי לקחת בחשבון עלויות שיווק והפצה).
הגלקסי S5 הוא עמיד במים, ולכן עלות הייצור שלו מעט גבוהה יותר עבור סמסונג מאשר הדגמים הקודמים. לשם השוואה, את הגלקסי S4 עלה לסמסונג לייצר 236 דולר לכל מכשיר, והעלות של אפל לייצור אייפון 5S הינה 207 דולר. עוד לצורך השוואה, עלות הייצור של סמארטפונים "פשוטים" יותר כמו זה של ZTE הסינית הינה 35 דולר בלבד.
נתח השוק של סמסונג ברבעון הרביעי של 2013 נפל ל-29.5%, לעומת נתח שוק של 31.1% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הקוריאנית צפויה לדווח על רבעון שני ברציפות של ירידה ברווחים בשל האטה במכירות הסמארטפונים. לפי הערכות, הרווח התפעולי של סמסונג ירד ב-4.3% ברבעון הראשון של 2014 לכ-7.96 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.