אחרי המתנה ממושכת ותקופת ניסויים ארוכה למדי, פייסבוק צפויה להשיק רשת פרסום חיצונית לסלולר עד סוף החודש - כך מדווח בלוג הטכנולוגיה re/code.
כבר בספטמבר 2012 הודיעה הרשת החברתית כי בכוונתה לצאת בניסוי עם מספר שותפים ומפרסמים ולהשיק פרסומות באתרים ובאפליקציות חיצוניות שאינם חלק מקבוצת פייסבוק, אך עד כה הדבר לא יצא לפועל בצורה רשמית ונרחבת.
כעת, מדווחים ב-re/code, גלגול של בלוג הטכנולוגיה הנחשב All Things D, כי החברה צפויה לחשוף את רשת הפרסום בסלולר בכנס המפתחים השנתי שלה, F8, שייערך ב-30 באפריל בסן פרנסיסקו.
הרעיון הוא לנצל את מאגרי המידע הנרחבים של פייסבוק על המשתמשים לטובת הצגת פרסומות מחוץ לפלטפורמה של הרשת החברתית. כך, כשהגולשים ישתמשו באפליקציות שונות או באתרים מותאמים לסלולר, הם ייחשפו למודעות מפולחות על-פי מאפיינים שקשורים לפרופיל שלהם בפייסבוק, כמו תחומי עניין, עיר מגורים, גיל ועוד.
ב-re/code מסבירים כי הצעד היה מתבקש כבר מזמן, אך בפייסבוק חיכו עם המהלך כדי לבסס טוב יותר את כלי הפרסום בפייסבוק עצמה לפני שהם ממשיכים הלאה. בינתיים נראה כי המשימה הראשונה הצליחה, לאחר שברבעון האחרון של 2013 יחס ההכנסות מהמובייל עקף את זה מהדסקטופ עם 53% מסך ההכנסות מפרסום - זינוק של 130% - שהביא להכנסות של 1.24 מיליארד דולר.
מבחינת פייסבוק, רשת פרסום חיצונית תהווה אפיק הכנסות חדש כדי לעשות כסף גם כשהמשתמשים שלה לא נמצאים בפייסבוק. עדיין לא ברור עם אילו מפתחים ומפרסמים תעבוד פייסבוק בתחילת הדרך, ובינתיים בחברה לא מגיבים על הצעדים.
במגרש החדש אליו צפויה פייסבוק להיכנס היא תפגוש ביריבה הגדולה גוגל, שמפעילה את בורסת הפרסום למובייל AdMob, אותה רכשה ב-2009 ב-750 מיליון דולר; ב-MoPub, שטוויטר רכשה אשתקד ב-350 מיליון דולר; וחברות נוספות דוגמת Millenial Media.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.