המפרסמים בארה"ב צפויים להשקיע יותר השנה בפעילות שיווקית וחסויות סביב פסטיבלי מוזיקה לצעירים. יריית הפתיחה ניתנה בשבוע שעבר בפסטיבל מדברי בקליפורניה, שבו ניסו הייניקן, רד בול, סמסונג, H&M וספורה ללכוד את תשומת-ליבם של החוגגים.
על-פי הערכות, יוציאו השנה המפרסמים 1.34 מיליארד דולר על חסויות לפסטיבלים - עלייה של 4.4% לעומת 2013.
צ'אד אייסק, מפיק בכיר של פסטיבלים, אומר כי יש נכונות גדולה יותר ויותר של מפרסמים להיות חלק מ"רגעים שלא שוכחים" בחייהם של צעירים. מפיק אחר טוען כי "משנה לשנה רואים רצון גדול יותר של המפרסמים להיות חלק משמעותי יותר ולא רק לתת חסות רגילה".
מספר מפרסמים אף נכנסו לתחום ההפקה, והם מנהלים את הפסטיבל גם ברמה הלוגיסטית. עם זאת, התופעה הזו אינה שכיחה, ומרבית המשווקים מעדיפים לתת חסות לפסטיבל קיים שכבר הוכיח את עצמו מספר שנים. בשנה שעברה 447 מותגים לקחו חלק כלשהו ב-300 פסטיבלים.
למרות זאת, כנראה שלא לכולם יש מקום. המארגנים של הפסטיבלים Pitchfork ו-Bonnaroo אומרים כי הם זהירים בבחירת המותגים שלוקחים חלק באירוע, וכי הם אינם רוצים להכניס לזירה מותגים שאינם מתחברים עם התכנים והאווירה.
תופעה שאותם מארגני הפסטיבל בוודאי לא אוהבים היא פעילות שיווקית מחוץ למתחם הרשמי. מותגים רבים מנצלים את הבאזז סביב הפסטיבל ומשיקים אירועים נלווים וזאת מבלי לתת חסות רשמית.
כך למשל, ג'נרל מוטורס חברה למקדונלד'ס ולמועדון לילה בלוס אנג'לס ויצרה מסיבת ענק בקרבת אתר הפסטיבל בקליפורניה. דובר מטעם ג'נרל מוטורוס מסר כי "זוהי דרך טובה ליצור את האווירה והמתחם שאנחנו רוצים, וזאת מבלי לשלם את המחיר של חסות רשמית לפסטיבל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.