ת"א חוגגת בקרוב 105: מגוון סיורים יצירתיים ומקוריים

לרגל המאורע המשמח שייערך בחודש אפריל, המרכז להכרת תל-אביב-יפו במגדל שלום מציע שלל סיורים מודרכים בשלל גוונים וזוויות - אדריכליות, היסטוריות, תרבותיות, אקטואליות ועוד

בחודש אפריל חוגגת תל אביב את יום הולדתה ה-105, ולרגל המאורע המשמח מוצעים סיורים רבים ושונים בעיר. חלק מהסיורים מאורגנים על-ידי המרכז להכרת תל אביב יפו במגדל שלום, שלשבחו יש לומר שלא רק בחודש יום ההולדת הוא מציע מבחר סיורים מודרכים, המציגים את העיר משלל גוונים וזוויות - אדריכליות, היסטוריות, תרבותיות, אקטואליות - עם מסלולים יצירתיים ומקוריים. אפשר להיעזר במרכז ולקבל ייעוץ גם לסיור עצמאי (אחד העם 9 תל אביב, טל' 03-5100337).

בחודש יום ההולדת המבחר אפילו גדול מתמיד. כמה מסלולים לדוגמה: מחר, שישי 25.4, יתקיים סיור בעקבות ה"טרזינה", כלי תחבורה קטן שנע על פסי ברזל ולפעמים גרר אחריו כמה קרונות קטנים. הקו היפואי, שכונה "הטרזינה הקטנה", נע בין תחנת הרכבת והנמל. השימוש בו הופסק ב-1927, עם הופעת המשאיות והתפתחות הכבישים. הסיור עובר בעקבות תוואי הרכבת ומורשתה, ומסתיים במתחם התחנה המשוחזר.

בשבת 26.4 יתקיים סיור שעוסק במפגש שבין ישן לחדש בעיר. הסיור יעבור בין תחנות מיתולוגיות כמו הקיוסק הראשון, מגדל המים, בית הפגודה ועוד, ויסקור שיטות שימור שונות - שיפוץ, שחזור ועוד. בסוף החודש (29.4) יתקיים סיור חדש בהדרכת דליה שוטלנד, בעקבות המלונות המיוחדים בתל אביב הקטנה, ויסופרו בו סיפורי משפחות, היסטוריה ואדריכלות, ללמדנו שמלונות הבוטיק התל אביביים אינם המצאה חדשה.

בנוסף למרכז להכרת תל אביב יש עוד כמה מסגרות לטיול מודרך בעיר, ואחת המומלצות היא זו של אילן שחורי - היסטוריון של תל אביב, עורך האתר לתולדותיה, עיתונאי ומורה דרך. כדאי להציץ באתר (www.mytelaviv.co.il), המתעדכן לעתים קרובות. אחרי מותו של אריק איינשטיין השיק שחורי סיור מיוחד בתחנות בחייו של הזמר, ובימים אלה, עם פתיחתו של מתחם שרונה החדש, הוא מוביל סיורים בעקבות המושבה הגרמנית שרונה.

פעם בחודש מקיים שחורי מפגש של מועדון המטיילים של תל אביב, בשיתוף עם מסעדת ננה בנווה צדק (אחד העם 1 תל אביב, טל' 03-5161915) במסגרת הסדרה "לכל מנה סיפור", המשלבת בין הרצאות, סיורים וסיפורים למנות נבחרות מהתפריט (ilan@mytelaviv.co.il). מומלץ בחום.