הרווחים של הפורמולה 1 נשחקו בשנת 2013 ב-32.3%, והסתכמו ב-286 מיליון דולר, תולדה של תשלומים גדולים יותר ל-11 היצרניות שמרכיבות את הספורט המוטורי. כך מפרסם העיתון "דיילי טלגרף".
סך הכספים שחולקו ליצרניות בשנה האחרונה הסתכם בשיא כל הזמנים של 798 מיליון דולר, עלייה של 6.1%. זאת לאור ההסכם החדש שנחתם בין הנהלת הפורמולה 1 לבין היצרניות, שהעלה את הנתח היחסי שהאחרונות מקבלות מהכנסות הענף (אלו הסתכמו בכ-1.7 מיליארד דולר).
עניין נוסף שהכביד על ספרי החשבונות אשתקד הוא העלאת דמי הזיכיון שמשלמת הפורמולה 1 להתאחדות הספורט המוטורי העולמית (FIA) - לסביבות ה-40 מיליון דולר, פי ארבעה יותר מבשנים הקודמות.
בעלת השליטה על הפורמולה 1 היא קרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners. את השליטה היא רכשה בשנת 2006, בעסקאות ממונפות בסך של 2 מיליארד דולר. נגד ברני אקלסטון, מחזיק הזכויות המסחריות הוותיק של הספורט ומי שנחשב במשך שנים לאיש החזק ביותר בענף - מתנהל בימים אלו משפט בגרמניה במסגרתו הוא מואשם בשחיתות ונתינת שוחד לבנקאי גרמני, אישומים שעשויים לשלוח אותו למאסר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.