על Up, מותג הלואו קוסט החדש של חברת התעופה אל-על - אין כמעט ישראלי שלא שמע, הודות לקמפיין מתוקשר ומיוחצן. סביר להניח שהנוסע הממוצע שמע גם על זרוע הלואו קוסט של ארקיע, שעד לא מזמן כונתה "ארקיע אקספרס" וכיום מכונה "ארקיע לואו קוסט".
ומה באשר לישראייר, המתיימרת להפוך לחברת לואו קוסט וכבר מיישמת תכונות לואו קוסטיות דוגמת מזון ושתייה במהלך טיסה בתשלום? יש להניח כי מעטים הישראלים שמזהים אותה כחברת לואו קוסט, ולו רק בשל העובדה שאין לה פעילות הממותגת כך.
זו כנראה הסיבה שהנוסע ש' ממרכז הארץ הופתע כאשר נודע לו שיידרש לשלם על המזון בטיסה. הנ"ל רכש בסוף חודש מארס האחרון, דרך סוכנות הנסיעות מונה טורס, 3 כרטיסי טיסה לרומא עם ישראייר לתאריכים 8-15 באפריל תמורת 518 דולר לכרטיס. לטענתו, במהלך כל תהליך המכירה (טלפוני) לא נאמרה לו ולו מילה אחת על כך שרכש כרטיסים בטיסת לואו קוסט שבה לא מוגש מזון ושתייה כחלק ממחיר הכרטיס.
"רק כשקיבלתי במייל עותק מכרטיס הטיסה, אחרי הכרטוס, הבחנתי באותיות הקטנות שבטיסה הזאת לא יוגש מזון ושתייה", הוא אומר. "זה הרגיז אותי מאוד. למה אני צריך לגלות את זה כבדרך אגב?!. ישראייר משחקת לא לפה ולא לפה. שתחליט מהי: לואו קוסט או לא לואו קוסט. הרי בנושא המזוודות היא מתנהגת כחברה רגילה, אז איך צרכן מן השורה יכול לנחש שאת המזון היא החריגה?".
ישראייר: "אנו מפרסמים ברבים את נושא המזון"
ואכן, לא כל הצרכנים ערים לכך, אך ישראייר נוקטת מזה זמן מה במהלך של קיצוץ בעלויות, במטרה להתמודד עם רפורמת פתיחת השמיים והגברת פעילותן של חברות לואו קוסט מסוגן של וויזאייר ואיזי ג'ט, ובמסגרת כך להוזיל את מחיר כרטיס הטיסה בכמה עשרות דולרים. פעולות אלה כללו גם הפסקת חלוקת מזון ושתייה חינם בטיסות; קיצור פרק הזמן שחולף מנחיתה להמראה מחדש כך שהמטוס יוכל לבצע טיסה נוספת ביום; ושיפור בנצילות צוות הטייסים.
גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר, מאשר שכך הם פני הדברים. "החברה נקטה מספר פעולות על מנת להתאים את עצמה לתחרות. הפעולות כללו צמצום זמני הקרקע, מכירת משקאות ומזון בטיסות, מכירת מוצרי דיוטי פרי במהלך הטיסה ומכירת חבילות נופש המשלבות טיסה, העברות ומלון במחירים אטרקטיביים".
באשר ליידוע ציבור הנוסעים בסוגיית הלואו קוסט מסר סתיו: "ישראייר, שמשווקת את חבילותיה גם באמצעות סוכני הנסיעות, דואגת לעדכן את כלל הסוכנים על הנהלים והזכאויות של הנוסעים, ובהם גם נושא מכירת המזון והמשקאות בטיסות. בנוסף, ישראייר מפרסמת ברבים את נושא המזון והמשקאות, זאת בנוסף למידע המצוי אצל הסוכן, למידע הקיים בכרטיס והשילוט הברור שקיים בדלפקים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.