בכל הנוגע למדדים המשווים כמויות בין חודשים רצופים, לעולם ייהנה חודש מארס, חודש האביב שבו 31 יום, ממיקומו בלוח השנה מיד אחרי פברואר הקצר. טבלת המדד "הירוקה" לכל אורכה, המלמדת על גידול בכל אמצעי התחבורה, היא תוצאה צפויה של ההבדל באורך שני החודשים: 20 ימי עבודה בפברואר, לעומת 22 במארס, שהשנה חל בו גם חג פורים.
פורים אינו שבתון, רוב ההורים עובדים כרגיל, וילדים בחופשתם מבית ספר כבר נרשמו במדד כתורמים לעלייה בשיעור השימוש בתחבורה הציבורית ההמונית כמו הרכבת. ואמנם דבר זה ניכר גם החודש, שבו רשמה הרכבת גידול ביותר מ-17% בנסיעות, במספר שיא בהשוואה לכל החודשים הקודמים - כמעט 4.2 מיליון.
ההפתעה הגדולה של החודש היא אפליקציית המוניות גט טקסי שקפצה ביותר מ-23% במספר הנסיעות - גידול שהוא מעל ומעבר לגידול הנובע מהבדלים בימי בחודש. נתון זה מלמד בוודאות על הפופולריות של האפליקציה, וקשה לגזור ממנו מסקנה על הגידול במספר הנוסעים במוניות בכלל, שכן נסיעות רבות באמצעי תחבורה זה אינן נרשמות כלל בגלל שיטת התשלום הנהוגה במזומן.
בגט טקסי ישראל רשומים כיום 3,500 נהגים בקירוב, כמעט חמישית מכל המוניות רשומות בישראל. האפליקציה החלה לפעול בישראל לפני שלוש שנים ומצטרפים אליה נהגים בקצב גובר. גט טקסי היא כבר תחנת המוניות הגדולה והחברה שואפת להשתלט על כל שוק התחבורה הציבורית האישי (תחבורה ציבורית לא המונית). גם אם גט טקסי רק תתקרב לכך, אפשר יהיה להתחיל ולהשתמש בנתוני הנסיעות שלה ככלי מעקב מהימן לשינויים בהיקף הנסיעות בכלי התחבורה הציבורית האישי הזה.
מדד התחבורה - מארס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.