הבורסה ננעלה בעליות לאחר הריבית; פרטנר ירדה 1.7%

בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75% ■ עליות בוול סטריט ובאירופה ■ הדולר היציג טיפס בכ-0.4% ל-3.484 שקלים, האירו התחזק בכ-0.6%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ב') בעליות שערים לאחר פרסום החלטת הריבית לחודש מאי. עליות נרשמות בוול סטריט ובבורסות אירופה ואילו בבורסות אסיה נרשמו היום ירידות. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.25% לרמה של 1,261.3 נק' ומדד המעו"ף עלה ב-0.21% לרמה של 1,386.2 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-829 מיליון שקל.

בנק ישראל פרסם היום לראשונה את החלטת הריבית לחודש מאי בשעה 16:00 והחליט להותיר אותה על כנה ברמה של 0.75%. הבנק ציין כי בין הגורמים שהובילו להחלטה היו הרצון לבסס מדיניות מוניטארית שתשמור על האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות Smart Capital, מציין היום כי "הנתונים המאקרו כלכליים שיפורסמו במהלך השבוע בארה"ב ישפיעו על כיוון המסחר לשבוע הקרוב ויצביעו על כיוון המסחר וההחלטות המוניטאריות של יו"ר הפד. כאשר הצפי הוא לפרסום לנתוני אבטלה חיובים: ירידה מ-6.7% ל-6.6%, דבר אשר עשוי לחזק את המדדים חזרה לרמות השיא. לפי הנחת העבודה שלנו מדד ה-S&P 500 ימשיך להתחזק לרמות של 1,900 נקודות ואף יפרוץ שיא זה ויגיע לרמות של 1,920".

במסחר בשוק המט"ח התחזק היום הדולר היציג בכ-0.4% ונקבע על 3.484 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בכ-0.6% לרמה של 4.831 שקלים.

פלוריסטם קיבלה אישור לייצור

חברת הביומד פלוריסטם הודיעה היום על קבלת אישור מבקר ה-EU לייצור תאי גזע מהשלייה במפעל ייצור התאים בחיפה עבור השלב השלישי של הניסויים הקליניים, בכל מדינות האיחוד האירופי. עם קבלת אישור זה, רשאית פלוריסטם לייצר תאים עבור ניסויים קליניים בכל השלבים ובכל המדינות החברות באיחוד.

מניתוח של חברת סטורנקסט, שהגיע ל"גלובס" עולה, כי המכירות לחג הפסח 2014 התאפיינו בירידה במכר הכספי בכל התחומים, וזאת בהשוואה למכירות לקראת חג הפסח בשנה שעברה. הקניות לחג (שבועיים לפני פסח) של כלל מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) ירדו השנה ב-1.6%. הירידה החדה ביותר, של 6.2%, נרשמה במכירות המשקאות הלא אלכוהוליים. הנתונים לא משפיעים במיוחד על מניות שופרסל , רמי לוי ומניות קמעונאות נוספות.

מניות טבע עלתה 1.5% לאחר שרשמה אתמול ירידה חדה. הבוקר דיווחה טבע כי חתמה עם טאקדה על הסכם המאפשר לטאקדה לשווק את התרופה האינובטיבית של טבע לטיפול במחלת הפרקינסון ביפן. על פי ההסכם, טאקדה תפתח טבליות רסג'ילין לשוק היפני ותגיש בקשה לרישום תרופה חדשה ביפן. הפרטים הכספיים של ההסכם לא פורסמו.

חברת גולף הודיעה היום כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת כיתן.

פריגו , נייס ואופקו סיימו אתמול בירידות על רקע פערים שליליים מול ניו-יורק. מנגד, כיל סיימה בעליות לאחר שבמניות הדשנים נרשמו עליות ביום שישי בניו-יורק.

השותפים ברישיון "עוז" פרסמו אתמול את דו"ח המשאבים של הרישיון ולפיו בשטח הרישיון קיים פוטנציאל למציאת גז ונפט בהיקפים גדולים. על פי דו"ח המשאבים שנערך ע"י חברת NSAI, שהכינה בין היתר את דו"חות משאבים של "לוויתן" ו"תמר", כמות הגז ברישיון נאמדת בכ-2.5 TCF (טריליון רגל מעוקב) גז טבעי וכ-255 מיליון חביות נפט. נציין את לפידות ושותפות הזדמנות ישראלית.