נעילה חיובית בבורסות אירופה; אסטרה-זנקה זינקה 14.2%

פייזר אישרה היום כי חידשה את המגעים לרכישת מניית אסטרה זנקה תמורת כ-100 מיליארד דולר ■ הונדה מוטור צנחה בכ-5% למרות שהחברה דיווחה על גידול של 56% ברווח

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר שסיימו את השבוע החולף בעליות ועל רקע מגמה שלילית שחתמה את המסחר ביום שישי. מניות הביוטק והפארמה ריכזו עניין על רקע פעילות של מיזוגים ורכישות.

מדד הבנצ'מרק האזורי נסחר בעלייה של כ-0.1%, לאחר שסיים את השבוע החולף בעלייה של 0.3%. זאת חרף המתיחות הגוברת בין מדינות המערב ואוקראינה לבין רוסיה.

בתוך כך, מנהיגי קבוצת שבע הכלכלות המובילות הסכימו בשבת להטיל במהירות סנקציות נוספות על גורמים רוסיים בעקבות המשבר באוקראינה, וארה"ב תוכל לחשוף את צעדי הענישה החדשים שלה כבר היום, כך לדברי גורמים רשמיים. גורם ממשלתי בכיר בארה"ב אמר כי כל אחת ממדינות ה-G7 תחליט אילו סנקציות מכוונות לנקוט, ובעוד שהצעדים יהיו מתואמים, הם לא בהכרח יהיו זהים.

הסנקציות החדשות מיועדות להעניש את רוסיה על הפרת הסכם בינלאומי שנועד לנטרל את המשבר האוקראיני, כך לפי ההצהרה ממנהיגי ה-G7, שניתנה על-ידי הבית הלבן בזמן שהנשיא אובמה היה בביקור בקוריאה הדרומית.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד אמון הצרכנים באיטליה, שהמשיך וטיפס בחודש אפריל לרמה של 105.4 נקודות, לעומת 101.9 נקודות במארס.

מניית אסטרה-זנקה קופצת בכ-16% למחיר שיא לאחר שפייזר אישרה היום בהודעה שפרסמה כי חידשה את המגעים לרכישת ענקית התרופות הבריטית בכ-100 מיליארד דולר. גם מניית Bayer מטפסת בחדות לאחר שפרסמה דוחות שעקפו את תחזיות האנליסטים ולאחר שהודיעה כי בכוונתה למכור את יחידת הפלסטיקה שלה.

שנגחאי נפלה ביותר מ-1.6%

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ב') בירידות שערים, בעקבות החולשה ביום שישי בוול סטריט וחששות מהחרפת המצב באוקראינה. הבורסה בשנגחאי ירדה יותר מ-1.6% בעוד הניקיי השיל מערכו כ-1%.

המשקיעים ברחבי העולם ממתינים, שוב, להחלטת הפדרל ריזרב. מחר תתכנס "ועדת השוק הפתוח" של הפד ליומיים של דיונים וביום רביעי צפויה החלטה על הפחתה נוספת של כ-10 מיליארד דולר ברכישות החודשיות של אג"ח.

בטוקיו נרשמו ירידות במניות של רשתות קמעונאיות למרות פרסום נתון שהצביע על גידול במכירות בחודש מארס, בקצב המהיר ביותר מאז 1997.

מניית הונדה מוטור צנחה בכ-5% למרות שהחברה דיווחה על גידול של 56% ברווח.