בורסות אירופה סגרו בעליות; דויטשה בנק עלתה 2.6%

שיעור האבטלה בספרד עלה ברבעון הראשון ל-25.9% ■ כלכלת בריטניה התרחבה ב-0.8% ברבעון הראשון ■ הנשיא אובמה הטיל אתמול סבב סנקצות נוסף על שורת בכירים וחברות רוסיות ■ נעילה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים על רקע מגמה מעורבת בבורסות אסיה ובוול סטריט אתמול ומגמה חיובית בארה"ב היום. המשקיעים הגיבו למספר דוחות ונתוני מאקרו שפורסמו היום ודרוכים לקראת הצהרת הריבית של הפד מחר.

מדד הסטוקס 600 טיפס ב-1.16%, לאחר שסיים בעליות גם אתמול. זאת על רקע פעילות בתחום המיזוגים והרכישות בסקטור הפארמה ודוחות טובים מהצפי של מספר חברות ענק ביבשת.

בוול סטריט ננעל המסחר אתמול במגמה מעורבת, בעקבות החרפת המשבר הרוסי-אוקראיני. ההחרפה במתיחות בין רוסיה לאוקראינה עלתה שלב נוסף אתמול כאשר קבוצה של בדלנים פרו רוסים השתלטו על מטה משטרה בעיר במזרח אוקראינה. זאת כאשר הנשיא אובמה הטיל אתמול סבב סנקציות נוסף על שורת בכירים וחברות רוסיות. היום הודיע האיחוד האירופי כי הוא מטיל סנקציות על 15 בכירים רוסים, ביניהם סגן ראש הממשלה.

היום מתכנסת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב לפגישת הריבית בת יומיים, בסיומה תפרסם את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית. לפי הצפי בשוק, הפד ימשיך לסגת מהתוכניות להקלה כמותית ולצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר נוספים.

בזירת המאקרו פורסמו היום מספר נתונים מהותיים. בגרמניה פורסם מדד ביטחון הצרכנים, שעמד בתחזיות המוקדמות ורשם קריאה של 8.5 נקודות בחודש אפריל, בהתאם לקריאה בחודש מארס.

בספרד פורסם כי שיעור האבטלה ברבעון הראשון של השנה עלה ל-25.9%, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 25.6%.

כלכלת בריטניה התרחבה ברבעון הראשון בקצב של 0.8% (שנתי) אך מתחת לתחזיות האנלסיטים שעמדו על קצב צמיחה של 0.9%.

ועדת הבנקאות של הסנאט צפויה לאשר היום (ג') מינוי 3 בכירים לפד, ביניהם נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר, שמיועד לכהן בתפקיד סגן יו"ר הפד. מוקדם יותר השנה הנשיא ברק אובמה בחר בפישר לכהן כסגנה של יו"ר הפד ג'נט יילן, זאת ביחד עם שני בכירים נוספים - לאל בריינרד וג'רום פאוול, שיכהנו בחברים בוועדה של הפד. לאחר ההצבעה בוועדת הבנקאות היום, המינוי יובא להצבעה כללית של הסנאט.

מניית דויטשה בנק טיפסה ב-2.6% לאחר שהבנק הגדול באירופה עקף את תחזיות האנליסטים בדוחות שפרסם. הרווח הנקי הסתכם ב-1.08 מיליארד אירו ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 1.7 מיליארד אירו ברבעון הראשון של 2013. ההכנסות נפלו ב-11% ל-8.4 מיליארד אירו .

מניית Statoil ASA עלתה לאחר שדיווחה על דוחות טובים מהצפי. נוקיה עלתה לאחר שהודיעה על מינוי מנכ"ל חדש.

ביפן לא התקיים מסחר

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת על רקע ההחרפה במתיחות בין רוסיה לאוקראינה ולאחר שאתמול הטיל הנשיא אובמה סבב סנקציות נוסף על בכירים וחברות רוסיות. ביפן לא התקיים מסחר לרגל חג יפני.

מניית צ'יינה פטרוליום אנד כימיקל טיפסה ביותר מ-1% לאחר שפרסמה דוחות אך פספסה את תחזיות האנליסטים. מנגד, מניית Newcrest Mining , חברת כריית הזהב הגדולה ביותר באוסטרליה, ירדה ביותר מ-2% בעקבות ירידה במחיר הזהב. מניית POSCO צנחה בכ-3% לאחר דיווח בקוריאה לפיו יצרנית הברזל הגדולה בקוריאה מתכוונת למכור את חברת Daewoo International.