יום לאחר הריבית: הדולר נחלש ב-0.46% ל-3.468 שקלים

בנק ישראל לא מוטרד מהרמה הנוכחית בה נסחר השקל מול הדולר: "בחודש האחרון נחלש השקל ב-0.4% במונחי שער החליפין הנומינלי אפקטיבי, כאשר מתחילת 2014 נרשמה יציבות בשער האפקטיבי"

הדולר היציג נחלש היום (ג') ב-0.46% ושערו נקבע על 3.468 שקלים לאחר שבנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק על 0.75% ולא סיפק שום איתות לכך שהוא עשוי להוריד את הריבית בעתיד הנראה לעין. בשוק המט"ח העולמי נסחר הדולר גם כן בהיחלשות.

האירו נחלש ב-0.52% ושערו היציג נקבע על 4.806 שקלים. בעולם מאבד הדולר 0.4% מול האירו, בעוד שהליש"ט נסחרת בשיא של 4 שנים מול הדולר - 1.68 ד' לליש"ט.

בנק ישראל הותיר את הריבית במשק לחודש מאי על כנה ברמה של 0.75% ולפי הודעת הריבית מאתמול, לא צפויה עוד הורדת ריבית בקרוב.

"הנתונים שהתווספו בחודש האחרון מצביעים על כך שברביע הראשון חלה האצה מסוימת בהתרחבות המשק, בהובלת הביקושים המקומיים ויצוא השירותים ותוך קיפאון ביצוא הסחורות", נכתב בהודעת הריבית. "נתוני סקר כוח אדם ממשיכים להצביע על ירידה באבטלה וגידול בתעסוקה. במספר משרות השכיר של ישראלים נרשם גידול יחסית חד בינואר, שהתבטא בעיקר בענפים הפועלים בשוק המקומי, אך אין אינדיקציות לעלייה בשכר, וקצב הגידול של תקבולי מס בריאות עדיין ממותן".

בהתייחסו לשוק המט"ח ציין בנק ישראל כי בחודש האחרון נרשם פיחות בשקל אל מול סל המטבעות האפקטיבי, אותו סל אותו בוחן בנק ישראל בבואו להתערב בשוק המט"ח: "בחודש האחרון נחלש השקל ב-0.4% במונחי שער החליפין הנומינלי אפקטיבי, כאשר מתחילת 2014 נרשמה יציבות בשער האפקטיבי, ובשנה האחרונה נרשם ייסוף של 4.5%". במילים אחרות, בבנק ישראל לא מביעים דאגה מהרמה הנוכחית בה נסחר השקל מול הדולר.

בשוק המט"ח העולמי נחלש כאמור הדולר גם כן. בבריטניה, הליש"ט נסחרת בשיא של 4 שנים מול הדולר לאור ציפיות להאצה בצמיחה במשק הבריטי וגל של עסקאות מיזוגים ורכישות השוטף את הממלכה ואשר הקפיץ את הביקושים למטבע הבריטי. נתוני התמ"ג לרבעון הראשון שיפורסמו מחר צפויים, להערכת אנליסטים, להצביע על צמיחה של 0.9% ברבעון החולף לעומת 0.7% ברבעון הרביעי של 2013.