ועדת הכספים אישרה היום (ג') העברת תוספת תקציבית של 11.7 מיליארד שקל לרכבת ישראל, לצורך מימון הסכם ההפעלה החדש. בישיבה היום, טענו מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל הרכבת, כי חל שינוי מגמה חיובי ברכבת ישראל, החל מצמצום חברי ההנהלה, שיפור השירות לאזרח, שיפור ניכר ברמת הדיוק, בבטיחות, בהגדלת מספר רכבות הנוסעים ביממה, בהרחבת המסילות הקיימות והקמת חדשות ועוד.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי)החליט יחד עם יתר חברי הוועדה, להיעתר הפעם לבקשת המדינה ולאפשר תוספת תקציבית משמעותית לרכבת למימון הסכם ההפעלה, סובסידיה לרכבת.
סלומינסקי: "ועדת הכספים רואה חשיבות רבה בחיזוק ותגבור הרכבת, אך זו חייבת לעמוד ביעדים שהוצבו לה ולהגדיל בצורה משמעותית מאוד את מספרי הנוסעים ואת מספר רכבות המטענים, על-מנת להפחית עומסים בכבישים ולתרום למאבק בתאונות בדרכים. רכבת יעילה ונגישה היא אינטרס ציבורי ואזרחי מן המעלה הראשונה וסמל למדינה ומשק מתקדמים. ועדת הכספים תמשיך לעקוב אחר התקדמות העבודות להרחבת המסילות הקיימות והקמת קווים חדשים".
מנכ"ל הרכבת בועז צפריר: "אנחנו שואפים להגיע ל- 70 מיליון נוסעים בשנת 2020 ולהגדיל את אורך המסילות הכולל מ- 1,100 ק"מ כיום ל- 1,700 ק"מ ב- 2020. אנחנו עומדים על 402 רכבות ביום והחל מאמצע יוני 450 רכבות ביום וב- 2020 נפעיל 860 רכבות ביום. אנחנו שוקדים על תרבות ארגונית חדשה, מבצעים שינויים מבניים, מעצימים את המנהלים, משפרים את איכות המוצר. הגישה החדשה היא ניהולית-עסקית ומצבעים רפורמה בכל שדרות הניהול של הרכבת. בנושא הובלת המטענים היעד שלנו הוא להגדיל את היקף ההובלות מ- 6.2 מיליון טון בשנה ב- 2013 ל- 14.3 מיליון טו ב- 2020 ועקב כך הגדלת ההכנסות ממטענים מ- 146 מיליון שקל ב- 2013 ל- 256 מיליון שקל ב- 2020".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.