קר ו-GE יקימו פעילות באירופה ב-13 מיליון דולר

קר שירותי רפואה מקימה מכון רדיולוגי בשווייץ. במיזם השקיעה GE שתספק גם את מכשירי ההדמיה

קר שירותי רפואה מקימה מכון רדיולוגי בשווייץ בהשקעה של 13 מיליון דולר. במיזם השקיעה GE שתספק גם את מכשירי ההדמיה, וכן משקיעים פרטיים, ביניהם משקיע האינטרנט זוהר גילון; ישראל טאובר שמכר לפני מספר שנים את חברת הציוד הרפואי מדטכניקה; צבי זיו לשעבר מנכ"ל הפועלים; יואב נרדי לשעבר המשנה למנכ"ל בנק ירושלים וכיום דירקטור בלאומי; רועי גדיש מנכ"ל אדגר; ואורי שהרבני מבעלי נטלי. משקיע נוסף הוא איש העסקים השוויצרי אורס קריסטן.

כמחצית מהסכום מגיע מגורמים בשוק ההון השוויצרי, וביניהם חברה-בת של בנק ההשקעות UBS.קר, שגם תשקיע כ-2 מיליון דולר, תשתף פעולה עם בית החולים האוניברסיטאי של ציריך. קר מתמחה בשירותים בתחום ניתוחי הלייזר לעיניים, והיא מעסיקה בישראל כ-300 עובדים, ברשת המגלגלת כמה עשרות מיליוני דולרים.

בעבר הוקם מיזם בתחום העיניים עם בית חולים אוניברסיטאי בהמבורג, שנמכר לפני כ-5 שנים לחברת Bavaria Medical Group תמורת 22 מיליון אירו. "מטרת המיזם היא להעמיק את החשיפה של בית החולים לפעילות הרפואית המתפתחת של רפואה ללא אשפוז, ולהישען על הידע, הארגון, והניהול של Care שרותי רפואה", אמר המייסד והמנכ"ל, גור מינצר. לדבריו, חלק מהמכשירים במרכז מקורם במפעל של GE בישראל, וכי המכון ישמח לשלב טכנולוגיות ישראליות חדשניות נוספות בפעילות". את העסקה ליוו עו"ד אורן שנקר מטעם היזמים ועו"ד איתמר מי-זהב מצד המשקיעים.