הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות; דלק עלתה 1.2%

התמ"ג בארה"ב עלה ברבעון הראשון ב-0.1% בלבד ■ דריכות בשווקים לקראת הצהרת הריבית של הפד ■ ל"גלובס" נודע כי השותפים ב"לוויתן" עיכבו את הצעת הרכישה של וודסייד

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות, על רקע נתון התמ"ג בארה"ב, כשהמשקיעים בעולם נושאים עיניהם לעבר הפד, שצפוי להכריז היום על נסיגה נוספת מהתוכניות להקלה כמותית. מדד המעו"ף ירד ב-0.36% לרמה של 1,378.9 נק', ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.4% לרמה של 1,251.1 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.15 מיליארד שקל.

אתמול ננעל המסחר באחד העם בירידות שערים קלות על רקע החלטת בנק ישראל ביום שני להותיר את הריבית לחודש מאי על כנה ברמה של 0.75%. כמו כן, המשבר הרוסי-אוקראיני וה"מלחמה הקרה" שהתפתחה בין רוסיה למדינות המערב עדיין מאיימים לקלקל את האווירה החיובית בשווקים.

בארה"ב פורסם היום כי התמ"ג האמריקני צמח ברבעון הראשון בשיעור נמוך ביותר של 0.1% בלבד. זאת, לעומת הצפי לצמיחה בקצב שנתי של 1%, לאחר צמיחה של 2.6% ברבעון הרביעי של 2013.

בנוסף, הסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף 220 אלף משרות באפריל, כך עולה מסקר ADP שפורסם היום. התחזיות עמדו על נתון נמוך יותר של 191 אלף משרות חדשות. זאת, לפני דוח התעסוקה של משרד העבודה האמריקאי מחרתיים, אשר צפוי להצביע על הוספה של 216 אלף משרות באפריל לעומת 192 אלף משרות בחודש מארס, וכן על ירידה של 0.1% בשיעור האבטלה ל-6.6%.

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות אלדד פרשר הביע אתמול ביקורת חריפה על בנק ישראל כאשר טען כי "הריבית הריאלית השלילית בישראל מיצתה עצמה, וכיום יש בה יותר נזק מאשר תועלת למשק בכלל ולסקטור העסקי בפרט. בנק ישראל צריך להתחיל במהלך של העלאת הריבית".

מניות "לוויתן" וביניהן קבוצת דלק , אבנר ורציו עמדו במוקד. ל"גלובס" נודע כי השותפים בלוויתן עיכבו את הצעת חברת וודסייד האוסטרלית לחתום על ההסכם למכירת רבע מהמאגר תמורת 2.71 מיליארד דולר, לאחר שוודסייד הודיעה להם כבר לפני שבועיים כי נפתרה המחלוקת עם רשות המסים. השותפים דורשים מוודסייד לחשוף את פרטי ההסכמות שלה עם הרשויות בישראל. (לסיפור המלא)

בזק דיווחה היום כי החברה הבת, וואלה! מתקדמת במו"מ עם מספר רוכשים פוטנציאליים למכירת חברת קורל-תל בע"מ"קורל תל", חברה פרטית בשליטתה המלאה של וואלה, העוסקת בהפעלת אתר "יד 2".

נובה דיווחה הבוקר על הכנסות של 34.7 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 26% בהשוואה ל-27.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון עמד על 6.4 מיליון דולר, עלייה של 167% בהשוואה ל-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אלוט תקשורת דיווחה הבוקר כי הכנסותיה על בסיס GAAP הסתכמו ברבעון הראשון של 2014 ב- 28.3 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 24.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013 והכנסות של 27.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2013. על בסיס GAAP, הסתכם ההפסד הנקי ברבעון ב-400 אלף דולר, או 1 סנט למניה. זאת, לעומת רווח נקי על בסיס GAAP של 1.2 מיליון דולר, 4 סנט למניה, ברבעון הרביעי של 2013, והפסד נקי של 1.8 מיליון דולר, 6 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2013.

טבע קיבלה אתמול אישור מהנציבות האירופאית לשיווק עבור DuoResp Spiromax לטיפול באנשים הסובלים מאסטמה וממחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) במקרים בהם ישנה התוויה לשלב בין קורטיקוסטרואיד נשאף ובין מרחיבי סימפונות ארוכי טווח מסוג בטא-2. בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי איל דשא, מנהל הכספים של טבע, ינהל כעת את מאמצי ההתייעלות של החברה שכוללת פיטורי 10% מהעובדים במטרה לחסוך 2 מיליארד דולר בשנה.

ההסדר החוב באי.די.בי מתקרב לישורת האחרונה. מהודעה שפרסמה החברה עולה כי הקלוזינג של הסדר החוב צפוי לצאת לפועל בעוד שבוע מהיום ב-7 במאי. הסדר החוב באי.די.בי הוא הממושך והיקר ביותר אי פעם בשוק ההון המקומי -הוא נמשך כבר כמעט שנתיים, מאז אוגוסט 2012, וגבה יותר מ-40 מיליון שקל, תשלום לעורכי הדין והיועצים של הצדדים.