השנה המוצלחת של דלק רכב ב-2013 הפכה את גיל אגמון, בעל השליטה בחברה ומי שעומד בראשה, לשיאן השכר מבין מנהלי חברות הרכב הבורסאיות. אגמון נהנה בסיכום שנתי משכר בעלות של 10.4 מיליון שקל - סכום שכולו ניתן לו כמענק על תוצאות החברה. סכום זה מהווה שיפור של יותר מ-70% ביחס לשכר בעלות של כ-6 מיליון שקל שקיבל ב-2012.
בפועל יקבל אגמון מענק של 11.5 מיליון שקל עבור תוצאות דלק רכב ל-2013, כאשר חלק מהסכום יוכר בדוחות 2014. הסכם הניהול של אגמון בדלק רכב, שנחתם בתחילת 2012, קובע כי אגמון יעניק לחברה שירותי ייעוץ וניהול ללא שכר חודשי, וכי הוא יהיה זכאי לתגמול שנתי המותנה בתוצאות החברה, בכל אחת משנות ההסכם בנפרד ובכל תקופת ההסכם במצטבר.
לפי ההסכם, אם הרווח השנתי לפני מס של דלק רכב בכל אחת משנות ההסכם יגיע ליותר מ-150 מיליון שקל, ייהנה אגמון מ-2% מהרווח העודף. אם במצטבר רווחי דלק רכב יעלו על 1.2 מיליארד שקל, יזכה אגמון למענק מיוחד נוסף של 1% מהרווח העודף, כאשר בשלוש שנות ההסכם לא יעלו סך התגמולים על 24 מיליון שקל. בין השנים 2008-2013 הצטברה עלות העסקתו של אגמון ל-34.5 מיליון שקל. עלות העסקתם של יתר חמשת בכירי דלק רכב הצטברה אשתקד ל-8.2 מיליון שקל.
אחרי אגמון נציב בטבלת השיאנים מנכ"ל קרסו מוטורס, איציק וייץ, עם תגמולים בהיקף של 7.5 מיליון שקל: כ-3 מיליון שקל מהסכום ניתנו לו כמענק, 2.5 מיליון שקל הם תגמול מנייתי והיתרה משכורת ותנאים נלווים.
בשלוש השנים האחרונות, מאז הנפקת יבואנית רכבי רנו וניסאן ב-2011, מתקרבת עלות העסקתו של וייץ בחברה ל-27 מיליון שקל - חלק ניכר מהסכום בתגמול מנייתי.
מנהלי ובעלי השליטה בחברות הליסינג נהנו גם הם מתגמולים נאים. בין השמות הבולטים שם, שלמה שמלצר, יו"ר שלמה החזקות שבשליטתו, נהנה אשתקד מדמי ניהול ומענק של 4.5 מיליון שקל, ועלות העסקת בנו אסי, המכהן כסגנו בחברה, הגיעה ל-2.8 מיליון שקל. אלי אלעזרא נהנה משכר ודמי ניהול בסכום מצטבר של 3.4 מיליון שקל כיו"ר חברת אלבר שבשליטתו, ושיאן השכר בקרדן רכב היה המנכ"ל, יואב הורוביץ, שעלות שכרו הגיעה ל-2.4 מיליון שקל.
שיאני השכר בענף הרכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.