נעילה חיובית בבורסה; כת"ב קרסה 12.5%, טבע עלתה

עליות בבורסה בלונדון; בפרנקפורט ופריז לא מתקיים מסחר ■ יציבות במסחר בוול סטריט ■ טבע הרוויחה כמיליארד דולר ברבעון הראשון ■ לא אושרה העסקה למכירת גמידה סל לנוברטיס ■ הדולר ירד לשפל של כ-3 שנים

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ה') בעליות קלות במדדים המובילים, על רקע סנטימנט מעורב בשוקי חו"ל. המעו"ף ות"א 100 הוסיפו לערכם פחות מ-0.1%, בעוד הדולר המשיך לאבד גובה בישראל ובעולם ונחלש היום ב-0.3% ל-3.454 שקלים - שפל שלא נראה מאז אוגוסט 2011. מחזור המסחר היום בבורסה הסתכם בכ-668 מיליון שקל בלבד.

בסיכום שבועי, מדד המעו"ף השיל מערכו 0.7%, אך עלה מתחילת השנה עלה ב-3.8%. מדד ת"א 100 ירד השבוע 1.1% אך עלה מתחילת השנה ב-3.7%.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, על רקע נתוני המאקרו, ביניהם התמ"ג לרבעון הראשון שהצביע על צמיחה של 0.1% בלבד, והודעת הפד על צמצום נוסף של תוכנית ההקלה הכמותית.

בתום ישיבה בת יומיים, הפדרל ריזרב הודיע כי רכישות האג"ח החודשיות יצומצמו ב-10 מיליארד דולר נוספים, ויגיעו להיקף של 45 מיליארד דולר מדי חודש. כל חברי הפד הצביעו פה אחד. החל מה-1 במאי, על פי הפד, הוא ירכוש מדי חודש 25 מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות ו-20 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות. בשיא התוכנית, הפד רכש מדי חודש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר. בהודעת הפד נמסר כי "כלכלת ארה"ב האצה לאחרונה".

"המידע שהתקבל מאז הישיבה בחודש מארס הצביע על כך שהצמיחה בפעילות הכלכלית גברה לאחרונה, לאחר שהאטה משמעותית במהלך חודשי החורף, בין היתר בשל תנאי מזג האוויר הקשים", נמסר מהפד.

טבע הרוויחה מיליארד דולר ברבעון

טבע פרסמה היום דוחות כספיים לרבעון הראשון, מהם עולה כי היא הרוויחה כמיליארד דולר, רגע לפני פקיעת הפטנט על הקופקסון. (לסיפור המלא)

החברה לישראל דיווחה הבוקר כי היא מממשת את החזקותיה בחברת החשמל הגדולה בפרו, אדחל, בתמורה לכ-413 מיליון דולר. המכירה מגלמת רווח הון של כ-88 מיליון דולר לחברה לישראל.

החברות אלביט מדיקל וכלל תעשיות ביוטכנולוגיה הודיעו היום על הפסקת המגעים למכירת חברת גמידה סל, יצרנית הטיפולים באמצעות תאי גזע בסרטן הדם. גמידה סל הייתה אמורה להימכר לחברת נוברטיס בסכום של כ-200-300 מיליון דולר במזומן עם פוטנציאל להכנסות של מאות מיליוני דולרים בתמלוגים ותשלומי אבני דרך לאחר המכירה, אולם ל"גלובס" נודע כי הדירקטוריון של נוברטיס, הרוכשת, לא אישר את העסקה.

מנגד, נובה ומניית אלוט תקשורת עולות על רקע פערים חיוביים ולאחר שאתמול פרסמו דוחות טובים לרבעון הראשון.