המסחר באירופה ננעל בירידות על רקע המתיחות באוקראינה

בסין לא התקיים היום מסחר ■ המשק האמריקאי הוסיף באפריל 288 אלף משרות ושיעור האבטלה צנח ל-6.3%, אולם שיעור ההשתתפות בשוק העבודה נמוך

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה המובילות, גם לאחר פרסום דוח התעסוקה האמריקאי, ועל רקע המשך המתיחות באוקראינה. אתמול, נזכיר, לא התקיים מסחר בבורסות אנגליה וצרפת. באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת, ללא מסחר בבורסת סין.

מניית Royal Bank of Scotland מזנקת לאחר שהבנק דיווח על נסיקה ברווחי הרבעון הראשון של השנה ל-1.2 מיליארד ליש"ט (כ-2.02 מיליארד דולר).

ענקית התרופות פייזר לא מוותרת על יצרנית התרופות הבריטית אסטרה-זנקה , והיא שיפרה את הצעתה לרכישת החברה ל-63.1 מיליארד ליש"ט או 106.5 מיליארד דולר, הצעה המשקפת מחיר מניה של 50 ליש"ט לאסטרה-זנקה - אך דירקטוריון אסטרה-זנקה דחה גם את ההצעה המשופרת, "ללא היסוס".

נמשכת ההתאוששות של מגזרי הייצור והתעשייה באירופה, כך על פי מדד מנהלי הרכש (PMI) שפורסם היום, שהצביע על עלייה ל-53.4 נקודות באפריל לעומת 53 נקודות במארס. זהו החודש העשירי ברציפות של קריאה מעל 50 נקודות, שפירושה התרחבות כלכלית.

עוד פורסם באירופה שיעור האבטלה בגוש האירו, אשר נותר ברמה של 11.8% במארס, בדומה לחודש דצמבר 2013. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ניכר קיטון של 316 אלף במספר הבלתי מועסקים.

בזירה הבינלאומית, מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום בפעם ה-13 כדי לדון במצב באוקראינה, לבקשתה של רוסיה שביקשה לדון ב"עלייה הרצינית באלימות באוקראינה", לדבריה. מוקדם יותר היום פתחה אוקראינה במבצע צבאי להחזרת השליטה בסלוביאנסק.

דוח התעסוקה האמריקאי הפתיע

המשק בארה"ב הוסיף בחודש אפריל 288 אלף משרות חדשות, הרבה מעל הצפי המוקדם. מדובר בגידול החד ביותר מזה יותר משנתיים. גם שיעור האבטלה ירד מעל הצפי ל-6.3%, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2008.

שיעור ההשתתפות במעגל העבודה ירד באפריל ל-62.8% לעומת 63.2% במארס, והגיע לרמתו הנמוכה ביותר מזה 35 שנה. 806 אלף בני אדם יצאו ממעגל העבודה. גורמים ממשלתיים טוענים כי הירידה בשיעור האבטלה לא נובעת מהירידה החדה בשיעור ההשתתפות בעבודה, אלא מהירידה בכמות המצהירים שהם מובטלים.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק היה אמור להוסיף בחודש החולף 218 אלף משרות, שיפור לאחר הוספה של 203 אלף משרות בחודש מארס על פי הנתון המעודכן. שיעור האבטלה היה צפוי לרדת ל-6.6%.

נזכיר כי הפדרל ריזרב, שבהחלטת הריבית שלו משלשום, ציין כי שוק העבודה האמריקאי ממשיך להשתפר. באותה החלטה הבנק המרכזי האמריקאי החליט, בפעם הרביעית, לצמצם את רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר נוספים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]