אקסלנס: השווקים יגיבו קשה להחרפת המשבר באוקראינה

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, טוען בסקירה שפרסם כי "התגובה של השווקים למתרחש באוקריאנה עדיין סובלנית אבל היא עשויה להיגמר מהר מאוד" ■ עם זאת, חברון טוען כי הנתונים האחרונים מוכיחים כי כלכלת ארה"ב מתאוששת

המשבר הרוסי-אוקראיני התלהט בימים האחרונים כאשר יותר ויותר בדלנים פרו-רוסים השתלטו על ערים במזרח אוקראינה ואף הצליחו להפיל שני מסוקים של צבא אוקראיניה. במקביל רוסיה העבירה עשרות אלפי חיילים וכוחות שריון לגבול עם אוקריאנה.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של של בית ההשקעות אקסלנס טוען כי ההשפעה של המצב באוקראינה באה לידי ביטוי בעיקר בשוק האג"ח האמריקאי אך עלולה להתפשט לשוק כולו בקרוב.

"חרף נתוני מאקרו טובים בארה"ב. התשואות שם ירדו מתחת לרמה של 2.6%. בינתיים, באופן מוזר, ההשפעה של האירועים באוקראינה על שוק האג"ח האמריקאי (ירידת תשואות חרף נתוני מאקרו טובים) היתה דרמטית הרבה יותר מאשר על שוק המניות, שהצליח לסיים את השבוע בטריטוריה חיובית". לדברי חברון, "התגובה של השווקים למתרחש באוקריאנה עדיין סובלנית אבל היא עשויה להיגמר מהר מאוד. אנחנו מניחים כי במידה שההידרדרות תימשך, ההשפעה על שוקי המניות תהיה קשה יותר".

חברון כתב עוד כי "רוסיה היא שחקן חשוב וענק בכלכלה הגלובלית ולכן כל פגיעה בכלכלת רוסיה תהיה בעלת השלכות גם על ארה"ב ואירופה. התקררות ביחסים של המערב עם רוסיה יובילו ככל הנראה לפגיעה מהותית בתוצר וברווחי החברות ואף עשויים לערער מעט את המערכות הפיננסיות. חברות אירופאיות השקיעו הון עתק בשנים האחרונות ברוסיה וכעת חוששות לגורלן ואף מעבירות חלק מההשקעות".

בהתייחסו לנתוני המאקרו שפורסמו בארה"ב בימים האחרונים, חברון נותר אופטימי וטוען כי "דו"ח התעסוקה בארה"ב לחודש אפריל, שהפתיע לחיוב, בצירוף נתונים הן מהשבוע האחרון והן מהחודש האחרון, לא מותירים הרבה ספקות - הכלכלה האמריקאית מתאוששת. אומנם הצמיחה האפסית ברבעון הראשון של השנה בארה"ב הפתיעה לרעה, כמו גם הירידה החדה בשיעור כוח העבודה שמעלה ספקות לגבי עוצמת ההתאוששות אבל בסך הכל שאר הנתונים הפתיעו במידה רבה לטובה".