שותפויות "תמר" מאשרות: מו"מ למכירת גז טבעי למצרים

על פי מכתב הכוונות שנחתם, היקף העסקה בין החברות לבין חברת יוניון פנוסה צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליארד דולר לשנה, למשך 15 שנה ■ העיתוי: יומיים לפני גיוס אג"ח

שותפות "תמר" צפויות למכור גז טבעי לחברת יוניון פנוסה מספרד, המחזיקה מתקן לייצוא גז במצרים, כך על פי מכתב כוונות בלתי מחייב שנחתם בין הצדדים. על פי הדיווח של החברות לבורסה, ההסכם צפוי לצאת לדרך בתוך חצי שנה, והיקפו 4.5 BCM לשנה למשך 15 שנה.

על דבר המגעים בין החברות דווח כבר עם פרסום הדוחות השנתיים ל-2013 של השותפויות.

על פי הדיווח של החברות (נובל אנרג'י, אבנר, דלק קידוחים, ישראמקו ודור), אספקת הגז תתבצע בנקודה שתיקבע בגבול בין ישראל למצרים. כמו כן צוין כי מחיר הגז שנקבע דומה למחירים שנקבעו בהסכמים אחרים ליצוא גז מישראל ומבוסס בעיקרו על הצמדה למחירי חבית נפט מסוג ברנט וכן כולל "מחיר ריצפה".

חתימה של חוזה עשויה להכניס לשותפויות "תמר" כ-1.3 מיליארד דולר לשנה. היקף הגז הטבעי במאגר "תמר" עומד על כ-10 TCF. מרבית הגז במאגר כבר נמכרה ללקוחות במשק הישראלי אך נותרה בו עדיין כמות של כ-2.5 TCF (בצירוף הגז ממאגר "תמר SW" שאותה מבקשות השותפות לייצא למצרים.

את מועד חתימת מכתב הכוונות יש לראות על רקע הנפקת האג"ח הגדולה של דלק קידוחים, אבנר ודור גז בעוד יומיים שבמהלכה ינסו השותפויות לגייס 2 מיליארד דולר ממשקיעים מוסדיים בישראל, ארה"ב ואירופה, לצורך מיחזור החוב ב"תמר" ומימון חלקם בפיתוח לווייתן.