בורסות אירופה סגרו בירידות לאחר פרסומי מאקרו

ה-PMI של אפריל - הגבוה ביותר מאז מאי 2011 ■ השווקים בדרום קוריאה, הונג קונג ויפן היו סגורים ■ הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית על כנה ברמה של 2.5%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות במדדים לאחר פרסום נתוני מאקרו, ולאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט על רקע פרסום נתוני מאקרו מתחום השירותים. גם בניו יורק המגמה שלילית היום.

בזירת המאקרו באירופה, פורסם היום מדד ה-PMI, אשר עלה לרמה של 54 נקודות באפריל. מדובר בקריאה הגבוהה ביותר של הנתון מאז חודש מאי 2011.

שני בנקים גדולים באירופה פרסמו היום את תוצאותיהם לרבעון הראשון. הבנק השוויצרי UBS הדוויח 1.054 מיליארד פרנק שוויצרי (1.2 מיליארד דולר), כאשר אנליסטים צפו רווח של 905 מיליון פרנק בלבד.

ברקליס דיווח כי רשם ירידה של 5% ברווח לפני מס ל-1.7 מיליארד ליש"ט (2.9 מיליארד דולר). הרווח הנקי הגיע ל-965 מיליון דולר.

באוקראינה נמשכת המתיחות עם רוסיה. בשבוע שעבר נשיא ארה"ב ברק אובמה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל איימו על רוסיה בסנקציות נוספות וחמורות יותר. חיילים אוקראינים השתלטו בסוף השבוע על מגדל שידור טלוויזיה במזרח המדינה ולקחו אותו בחזרה מידי כוחות פרו רוסיים. בחילופי האש נהרגו 7 אנשים. עוד תקרית אלימה נרשמה כשמפגינים פרו רוסיים פרצו לחתנת משטרה באודסה בדרישה לשחרור חבריהם. בתגובה, הגיעו תומכי רוסיה והתעמתו איתם. בסך הכל נרשמו 6 עימותים אלימים בין הצדדים ברחבי אוקראינה בסוף השבוע.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסם אתמול מדד מנהלי הרכב למגזר נותני השירותים (ISM Services) לחודש אפריל, שעלה לרמה של 55.2 נקודות - שיא של שישה חודשים - לעומת צפי ל-54.3 נקודות, ולעומת רמה של 53.1 נקודות בחודש מארס.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת, שעה שהשווקים בדרום קוריאה, הונג קונג ויפן היו סגורים. הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית על כנה.

הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר היום את הריבית על כנה ברמה של 2.5%, בהתאם לתחזיות המוקדמות ובהמשך למדיניות המוניטרית של הבנק.

בסין פורסמו אתמול נתוני ייצור שהגבירו את החששות מהאטה בכלכלת סין. המדד של HSBC התכווץ בחודש הרביעי ברציפות ל-48.1 נקודות, מ-48.3 נקודות בקריאה הקודמת. התחזיות היו לעלייה ל-48.4 נקודות. כל קריאה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות. גם תפוקת המפעלים בסין פיספסה את תחזיות האנליסטים.