המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; טוויטר צנחה ב-17.8%

קרוב ל-500 מיליון מניות טוויטר השתחררו היום מחסימה ■ הגרעון המסחרי הצטמק ב-3.6% במארס ■ ה-OECD צופה צמיחה של 3.9% לכלכלת ארה"ב ברבעון הנוכחי ■ מניית טבע סגרה בירידה של 2.1%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') תוך ירידות במדדים המובילים, על רקע המשך עונת הדוחות ולאחר פרסום נתון הגרעון המסחרי בחודש מארס. החששות מהחרפת המצב באוקראינה העיבו על המסחר, כמו גם ירידות חדות במניות אינטרנט בולטות.

אתמול נחתם המסחר בוול סטריט בעליות שערים, על רקע עלייה מעבר לציפיות במדד מגזר נותני השירותים. מדד מנהלי הרכב למגזר נותני השירותים (ISM Services) לחודש אפריל עלה לרמה של 55.2 נקודות - שיא של שישה חודשים - לעומת צפי ל-54.3 נקודות, ולעומת רמה של 53.1 נקודות בחודש מארס.

היום חתך ארגון ה-OECD שוב את תחזית הצמיחה העולמית, וצופה שהכלכלה הגלובלית תצמח בשנת 2014 בקצב של 3.4%, לפני האצה קלה בשנת 2015, אז הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח ב-3.9%.

לכלכלת ארה"ב צופה הארגון צמיחה של 3.9% ברבעון הנוכחי, לאחר צמיחה של 0.1% בלבד ברבעון הראשון, כפי שפורסם לאחרונה. הארגון צופה צמיחה של 2.6% ב-2014 ו-3.5% בשנת 2015. עם זאת, על פי ה-OECD, האינפלציה בארה"ב צפויה להמשיך להכביד על הכלכלה, ושיעור האבטלה צפוי לעמוד בממוצע על 6.5% ב-2014.

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון הגרעון המסחרי לחודש מארס, שרשם ירידה של 3.6% לרמה של 40.4 מיליארד דולר.

טוויטר צנחה

מניית טוויטר צנחה במחזור גבוה לאחר שהיום השתחררו מחסימה מניות של חברת האינטרנט בהיקף של קרוב ל-500 מיליון מניות, מה שיאפשר למשקיעים מוקדמים בחברה למכור מניות אם ירצו.

בין המדווחות היום נמנות חברת דיסני ו-CBOE הולדינגס, בין היתר.

ענקית התרופות פייזר דיווחה אתמול על הרעה בתוצאותיה ועל פספוס התחזיות. AIG דיווחה אתמול על צניחה של 27% ברווח ל-1.09 דולר למניה. התחזיות היו רווח של 1.06 דולר למניה.

באייר הודיעה היום כי תרכוש מחברת התרופות מרק את חטיבת מוצרי הבריאות שלה בכ-14.2 מיליארד דולר.

לאחר פרסום הדוחות בשבוע שעבר, האנליסטים מ-UBS נותרים בהמלצת "נייטרלי" על מניית טבע , וממליצים לחכות לעדכונים בנוגע לקופקסון הגנרי. גם בגולדמן זאקס מעודדים מדברי המנכ"ל ארז ויגודמן באשר לקיצוץ בהוצאות, אך ההמלצה נותרת "ניטרלי". במריל לינץ' זיהו בטבע "תחושת דחיפות רבה יותר" לבצע את התוכניות שלה - כולל רכישות וקיצוץ עלויות. המלצתם נותרת "קנייה", ומחיר היעד עלה ל-57 דולר, פרמיה של 14% על השוק.

בנק ההשקעות האמריקאי MLV מעניק למניית פלוריסטם מחיר יעד של 6 דולר ל-12 החודשים הקרובים, לעומת מחיר סגירה של 3.58 דולר בוול סטריט ביום שישי. כלומר, פרמיה של כ-67%. בית ההשקעות מציין כי המענק שקיבלה החברה מהמדען הראשי אמור לכסות את ההשקעה במחקר ופיתוח בשנה הקרובה (2014), ולספק לפלוריסטם את היכולת לבצע ניסויים קליניים גדולים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]