נעילה מעורבת באירופה; מדד הניקיי היפני צלל בכ-3%

נעילה שלילית אמש בוול סטריט בהובלת טוויטר שקרסה 18% ■ סוסייטה ז'נרל ו-HSBC רשמו ירידה חדה ברווחים ■ הנקפת עליבבא בוול סטריט מתקרבת - סופטבנק ויאהו יפן עמדו במוקד ■ נעילה שלילית באסיה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת לאחר פתיחה שלילית. זאת על רקע נעילה שלילית בוול סטריט אמש ובעקבות ההחרפה במשבר הרוסי-אוקראיני. מספר נתוני מאקרו שפורסמו היום משפיעים גם הם על כיוון המסחר.

מדד הסטוקס 600 עולה קלות ורחוק 1.3% משיא של 6 שנים. אתמול, כאמור, ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, בעקבות ההקצנה במשבר באורקראינה, כאשר בדלנים פרו רוסים ממשיכים להלחם בכוחות הצבא האוקראיני במזרח המדינה. שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, אמר אתמול כי אוקראינה צריכה להתעלם מהמשבר ולקיים את הבחירות לנשיאות.

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום נתוני הזמנות המפעלים בגרמניה, שנפלו במפתיע בשיעור של 2.8% במארס, לעומת עלייה של 0.9% בפברואר. האנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.3%. בצרפת פורסם נתון התפוקה התעשייתית, שירד ב-0.7% בחודש מארס, בעוד האנליסטים ציפו לעלייה של 0.3%.

סוסייטה ז'נרל יורדת ב-2% לאחר שדיווחה על ירידה ברווחי הרבעון הראשון. מניית HSBC יורדת לאחר שפרסמה ירידה של 20% ברווח לרמה של 6.8 מיליארד דולר, אך מעל הצפי בשוק שעמד על רווח של 6.6 מיליארד דולר. מניית סימנס יורדת ביותר מ-1% לאחר שדיווחה גם היא על ירידה בלתי צפויה בהכנסות ברבעון הראשון של השנה.

הניקיי צנח בכ-3%

מגמה שלילית נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה בהובלת מדד הניקיי היפני, זאת ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, בהובלת טוויטר שצנחה 18% לשפל.

"כלכלת ארה"ב מתאוששת אך זה לא מספיק ברקע ההאטה בכלכלת סין ואי הוודאות סביב אוקראינה", ציין Ayako Sera, אסטרטג שווקים מ-Sumitomo Mitsui Trust Bank.

ענקית המסחר המקוון הסינית עליבבא, שנוסדה על ידי המורה לאנגלית לשעבר ג'ק מא, הגישה אמש באופן רשמי תשקיף להנפקה ראשונה לציבור בוול סטריט, בהנפקה שתיצור את החברה הסינית הציבורית הגדולה ביותר בניו יורק. על פי הערכות אחרונות, שוויה של עליבבא יכול להגיע ל-200 מיליארד דולר, והיא עשויה לגייס עד 20 מיליארד דולר. על פי מסמכי ההנפקה, הכנסות עליבבא ב-9 החודשים האחרונים של 2013 הסתכמו ב-5.66 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.85 מיליארד דולר.

בעלות המניות העיקריות של עליבבא, Softbank ו-Yahoo Japan , רשמו ירידות שערים לקראת ההנפקה הצפויה בוול סטריט של החברה, וזאת ברקע הערכות אנליסטים כי רוב החדשות הטובות כבר מגולמות במחירי סופטבנק ויאהו יפן, וכן בשל העובדה כי מרבית המשקיעים ירצו להיחשף לעליבבא באופן ישיר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]