אחרי שהודיעה בשבוע שעבר על עלייה של 70% בשכרו של המנכ"ל מרטין סורל, שישתכר כעת 30 מיליון ליש"ט בשנה, עמדה קבוצת הפרסום WPP במרכזה של ביקורת ציבורית. עיקר התלונות הגיעו לפתחו של יו"ר הקבוצה, ג'פרי רוזן, שנאלץ להשיב לטענות של בעלי מניות ונציגי ציבור על שכרו המוגזם של המנכ"ל.
מיד לאחר שהתקבלה ההודעה על העלאת השכר, הגיבו בעלי מניות שאמרו כי מדובר בעלייה לא ריאלית, וכי הם שוקלים לנקוט צעדים מחאתיים באסיפת בעלי המניות בחודש הבא.
בינתיים מנסה רוזן להשיב לטענות ולמנוע מחאה באסיפה. רוזן תקשר במהלך השבוע מסרים על כך שהשכר מוצדק מפני שהוא מגלם את הביצועים של הקבוצה ואת התחזקות מחיר המניה. עוד אמר רוזן כי השכר משקף את הרמה הנהוגה בקרב בכירים בענף בחברות המתחרות.
לדבריו, מרבית העלייה בשכר מגלמת את העמידה בביצועים של הקבוצה, וזאת בהתאם לחוזה שנחתם בעבר עם סורל. שאר העלייה קשורה לתגמול בעקבות הביצועים בשוק ההון.
רוזן הודה כי בעבר לא הצליחה הנהלת החברה לתקשר לבעלי המניות את ההסבר לעליית השכר. כך למשל, ב-2012 הצביעו רבים באסיפת החברה נגד אישור השכר של סורל. לאחר מכן נאלצה החברה לבצע תיקונים במתווה המענקים, וזאת במטרה לקבל אישור לנושא.
לדברי רוזן, בעקבות התקשור הנוכחי וההסברים שההנהלה מספקת, הוא מקווה כי לא תהיה מחאה בחודש הבא, וכי הנושא יאושר באסיפה.
קבוצת הפרסום wpp
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.