קרן של אריק בן-חמו תשקיע בישראל עשרות מיליוני דולרים

קרן Benhamou Global Ventures, של המשקיע ואיש ההיי-טק היהודי אריק בן-חמו, החליטה להשקיע לפחות שליש מהקרן השנייה שלה בישראל

קרן Benhamou Global Ventures, של המשקיע ואיש ההיי-טק היהודי אריק בן-חמו, החליטה להשקיע לפחות שליש מהקרן השנייה שלה בישראל. לצורך כך, הקרן תקים נציגות בישראל. בראשות הנציגות יעמוד ד"ר ברק בן אבינועם, בעבר סמנכ"ל חממת Lab One ויזם משותף ומנכ"ל בחברות פלאש נטוורקס ופרוליפי.

בן אבינועם מספר: "הקרן הראשון של בנחמו ונצ'רס ביצעה חמש השקעות בישראל אבל לא חרטה את הנושא על דגלה, זאת בניגוד לקרן השנייה שבה ישראל צפויה לשחק תפקיד יותר דומיננטי. אני מקווה שעד סוף השנה כבר נשקיע לפחות בחברה אחת ישראלית".

הקרן גייסה עד כה כמה עשרות מיליוני דולרים מתוך 70 מיליון דולר - ואולי יותר - שהיא מתכננת לגייס עד סוף השנה. הקרן תשקיע בעיקר בתחום ה-Eneterprise IT, שכולל תשתיות, אבטחה, שירותי ענן ורשתות מובייל ארגוניות. זאת, בניגוד לטרנד ההשקעה בטכנולוגיות אינטרנט ואפליקציות בשנים האחרונות.

התחום נבחר בגלל הרקע של בן-חמו שהתחיל את דרכו המקצועית בתחום זה, בין היתר כמנכ"ל חברת 3com, וכן משום שבתחום הזה לא מסתמכים על הטעם של הצרכן הסופי ועל מהלכי שיווק לצרכן הסופי, שהם, לדעת שותפי הקרן, קשים יותר לצפייה מאשר טעמים של ארגונים והצלחת מהלכי שיווק לארגונים.

"נוצרה סטיגמה שחברות אנטרפרייז שואבות הרבה הון", אומר בן אבינועם, "אבל היום הרבה יותר זול ויעיל מבחינה פיננסית, להקים חברות אנטרפרייז מבעבר, בגלל ההתפתחות של שירותי הענן והאופן סורס. מנגד, הביקוש למוצרים הללו לא פחת, הוא ביקוש קשיח". לדבריו, התחומים בהם ישראל חזקה במיוחד בסקטור הם אבטחת מידע, מובייל לארגונים וה"אינטרנט של הדברים".

הקרן תשקיע בסבבים הראשונים של החברות ובהמשך היא עשויה להכניס שותפים. אחד המאפיינים היחודיים של הקרן הוא העובדה שהיא אינה גובה דמי ניהול. "בעינינו המודל של דמי הניהול פשט את הרגל, ואנחנו עובדים רק על בסיס הצלחה", אומר בן אבינועם. לדבריו, הקרן הראשונה הניבה למשקיעים תשואה של 'פי כמה. הקרן השקיעה בין היתר בחברות הישראליות וולטיר ופינג'אן.

בן-חמו נחשב ליזם בולט בסיליקון ואלי. הוא אינו מתגורר בישראל אך מחזיק דירה בתל אביב, מגיע לארץ לעיתים קרובות, ואף הקים קרן השקעות בפעילויות חברתיות בישראל. בן-חמו נולד באלג'יר, גדל בצרפת, למד באוניברסיטת סטנפורד והקים חברה שהתמזגה עם 3COM. בהמשך הוא מונה למנכ"ל החברה הממוזגת, עד שזו נמכרה ל-HP לפני כשנה, תמורת סכום שמוערך ב-2.7 מיליארד דולר.