נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניית וסטאס זינקה ב-7.5%

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת ■ יו"ר הבנק המרכזי האירופי רמז על הורדת ריבית בחודש הבא ■ העודף המסחר בגרמניה הצטמצם בחודש מארס ■ קנון הודיעה כי תבצע רכישה עצמית של מניותיה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות שערים, על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט אמש והחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי. המשקיעים מגיבים בנוסף למספר דוחות שפורסמו היום.

האירו נופל משיא של שנתיים וחצי מול הדולר לאחר שאתמול רמז נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי כי הבנק יהיה מוכן לפעול בחודש הבא במטרה להחליש את המטבע. כלומר, הבנק עשוי לחתוך את הריבית לרמה אפסית, לאחר שהחליט להותיר החודש את הריבית על כנה ברמה של 0.25%.

בעדותה החצי שנתית בקונגרס, שנמשכה ביומיים האחרונים, אמרה יו"ר הפד ג'נט ילן כי המשקיעים לא צריכים לחשוש מפני העלאת ריבית משום שצעד שכזה מאותת כל הכלכלה במסלול התאוששות. ילן התנגדה להעלאת שכר המינימום בארה"ב וטענה כי הדבר יפגע בחברות הגדולות.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון המאזן המסחרי בגרמניה שהצביע על צמצום העודף המסחרי של הכלכלה החזקה ביבשת בחודש מארס. לפי הנתונים, היצוא הגרמני ירד ב-1.8% במארס, בעוד היבוא ירד ב-0.9% בהשוואה לפברואר, אז היצוא נפל ב-1.3% בעוד היבוא עלה ב-0.4%.

מניית Vestas Wind Systems זינקה ב-7.5% לאחר שעקפה את התחזיות בדוחות הרבעון הראשון שפרסמה היום. גם מניית Alcatel-Lucent קפצה בחדות לאחר שדיווחה על צמצום ההפסד בתוצאות הרבעון הראשון.

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ו') במגמה מעורבת, כאשר הבורסה בשנגחאי ננעלה בירידות קלות בעקבות נתון שלילי. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת על רקע דבריה של יו"ר הפד ג'נט ילן בקונגרס.

כאמור, הבורסה בסין רשמה היום ירידות לאחר שדווח אתמול כי מדד המחירים ליצרן ירד בחודש אפריל ב-2%, בעוד הצפי בשוק עמד על ירידה מתונה יותר. מדד המחירים ליצרן בסין ממשיך במגמת הירידה בחודשים האחרונים ובדרכו לרשום את הירידה המתמשכת ביותר מאז 1997.

"השוק חושש מפני ההאטה המתמשכת בכלכלת סין", אומר בן וונג, מנהל השקעות בחברת KGI Asia. "המשקיעים מקווים לתמריצים חדשים אך נראה כי הממשל הסיני מאוד סלקטיבי ומתון".

מניית קנון טיפסה ביותר מ-2% לאחר שהודיעה כי תבצע רכישה עצמית של כ-1.5% מכל המניות העומדות שלה. מניית אוריקס, ספקית של שירותים פיננסים באסיה, מזנקת בכ-5% לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפי.