ההסכם השיווקי המדובר (כ-214 מיליון שקל לשלוש שנים) עליו חתמה ההתאחדות לכדורגל מול הטוטו בתום מו"מ ארוך, לאחר פתיחת עונת 2013/14, לווה בלא מעט התניות ודרישות מצד מועצת ההימורים. על כל חריגה מההסכם, נקבע תעריף אותו יהיה רשאי הטוטו לקזז לקבוצות לפי שווי כספי קבוע של כל הפרה. רגע לפני סיום העונה בליגת העל והליגה הלאומית, מתברר כי לא פחות מ-21 מתוך 30 הקבוצות שנמצאות תחת ההסכם, "זכו" לקיזוזים כאלו ואחרים מהכספים שלו.
מעל כולן האלופה מכבי ת"א, שרשמה את מספר ההפרות הגדול ביותר, ונענשה בקיזוז של 329,640 שקל. לא משהו שיעיק על הכיסים העמוקים מאוד של הבעלים מיטש גולדהאר. הקבוצה השנייה ברשימת הנענשות היא הפועל אשקלון, קבוצתו של פרוספר אזגי מהלאומית, שנקנסה ב-31,667 שקל; אחריה הפועל רעננה (21,661 שקל) ובית"ר ירושלים (21,167 שקל). רק שלוש קבוצות מליגת העל עמדו בכל ההתחייבויות השיווקיות שלהן מול הטוטו - עירוני רמה"ש, בני יהודה ובני סכנין.
ההתאחדות לכדורגל, שמחויבת ללא מעט אלמנטים שיווקיים בעצמה, נאלצה לספוג קיזוז בסך 72,704 שקל.
בסך הכל קיזז הטוטו העונה בגין הפרות של ההסכם השיווקי סכום של 607,100 שקל. ההפחתות של הטוטו לקבוצות ולהתאחדות נעות עבור הפרות הקשורות באי הופעות הלוגו "ווינר" על חולצת המשחק, דברים הקשורים בהפרות לבוש, הפרות של הטקס לפני המשחק ("טקס ווינר" עם הדגל), ועוד.
יש לציין כי למרות שההסכם השיווקי התלת-שנתי נסגר על 80 מיליון שקל בעונה, הרי שבעונה הנוכחית אמורות ההתאחדות לכדורגל והקבוצות ליהנות מ-54 מיליון שקל בלבד, זאת בשל העיכובים בחתימת ההסכם והעובדה שנכנס לתוקף עמוק בתוך עונת המשחקים.
אם שמים את מכבי ת"א בצד, הרי שרוב הקנסות הן של קבוצות הליגה הלאומית - כ-112 אלף שקל, לעומת כ-91 אלף שקל שקוזזו לקבוצות ליגת העל (ללא מכבי ת"א).
כמה קיזז הטוטו מהסכם השיווק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.