הדולר עלה ב-0.11%; "צפוי לרדת לרמות שפל חדשות"

המטבע האמריקאי היציג: 3.456 שקלים ■ FXCM ישראל: "הצמד דולר-שקל ינסה להחזיק מעמד מעל 3.45 שקלים ולטפס לעבר 3.47 שקלים, ואולם כרגע קשה להצביע על אפשרות לתיקון משמעותי יותר"

מגמה מעורבת נרשמה היום (ב') במסחר במט"ח, כאשר הדולר עלה ב-0.11% ושערו היציג נקבע על 3.456 שקלים, עדיין שפל רב שנתי, בעוד האירו ירד ב-0.36% ליציג של4.754 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל נפל בשבוע שעבר לשפל חדש ב-3.43 שקלים, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2011. הצמד אמנם הצליח להתאושש ביום המסחר האחרון ונעל את השבוע מעל רף 3.45, ואולם התחזית עבור הדולר-שקל נראית עגומה למדי, וזאת לאור הסנטימנט הירוד של הדולר בעולם. הקריסה של הדולר בשבועות האחרונים מבטאת את האכזבה של המשקיעים בעולם הן מקצב התאוששותה של הכלכלה האמריקאית והן את ההבנה כי הבנק הפדרלי עדיין אינו שוקל העלאות ריבית.

השיאים השליליים החדשים של הדולר שוב מעוררים בחוגים הכלכליים בישראל חשש מפני פגיעה קשה בייצוא ובמשק כולו, וככל שהפיחות בדולר נמשך, הלחץ על בנק ישראל לפעול גובר. למרות שהדולר נחלש מול כל המטבעות המרכזיים, אין עוד מטבע שמולו הדולר נמצא בשפל כה נמוך כמו למול השקל, מה שממחיש את חוזקו היחסי של השקל בזירת המט"ח העולמית".

מבחינה טכנית, מעריכים ב-FXCM ישראל כי הדולר-שקל מצוי במצב של מכירת יתר ועל כן ייתכן כי נראה תיקון מסוים. "הצמד ינסה להחזיק מעמד מעל 3.45 שקלים ולטפס לעבר 3.47 שקלים, ואולם כרגע קשה להצביע על אפשרות לתיקון משמעותי יותר, ובסופו של דבר הצמד צפוי לרדת לרמות שפל חדשות", נכתב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]