חברת הסלולר פרטנר , שבשליטת קבוצת סבן ובניהולו של חיים רומנו, מפרסמת הבוקר (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2014. פרטנר רושמת הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל ב-2013. הרווח הנקי זינק ב-67% ל-52 מיליון שקל - בעיקר הודות להתייעלות ולקיצוץ בהוצאות המימון ברבעון.
הוצאות המימון של פרטנר הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-24 מיליון שקל, ירידה של 51% לעומת הרבעון המקביל. הירידה נובעת בעיקר מקיטון בהוצאות הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן אשר היה נמוך יותר בתקופה המדווחת, וכן מקיטון בהוצאות הריבית עקב ירידה ברמת החוב.
ההכנסות של פרטנר משירותים ירדו ברבעון ב-9% ל-876 מיליון שקל, ההכנסות במגזר הנייד ירדו ב-6%, וההכנסות במגזר הנייח ירדו ב-13%. ההכנסות של פרטנר מציוד עלו ברבעון הראשון ב-24% ל-227 מיליון שקל.
ה-EBITDA (רווח לפני פחת והפחתות) הסתכם ברבעון הראשון ב-274 מיליון שקל, עלייה של 2% לעומת הרבעון הראשון של 2013. ה-EBITDA במגזר הנייד עלה ב-7%, ובמגזר הנייח ה-EBITDA ירד ב-9%.
נכון לסוף הרבעון לפרטנר היו 2.94 מיליון מנויים, 20 אלף מנויים פחות מסוף הרבעון הרביעי של 2013. החברה איבדה ברבעון 24 אלף מנויי PRE-PAID, ומנויי ה-POST-PAID עלו ב-4,000. שיעור הנטישה עלה ל-11.6% לעומת 10.4% ברבעון המקביל ו-10.7% ברבעון הקודם. נתח השוק הסלולרי של החברה נותר ב-29%.
ה-ARPU של פרטנר (ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי) ירד ב-5 שקלים לעומת הרבעון המקביל ל-77 שקל, וירד ב-4 שקלים לעומת הרבעון הקודם. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד ב-23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-259 מיליון שקל.
המנכ"ל רומנו אמר היום עם פרסום הדוחות: "תוצאות הרבעון הראשון של 2014 הן עדות להצלחתנו ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה. למרות התחרות החריפה בשוק ושחיקת המחירים אשר השפיעו לרעה על ההכנסות משירותים, רשמנו ברבעון זה עלייה ב-Adjusted EBIDTA בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וזאת לראשונה מאז הרבעון הרביעי של 2010. השיפור הינו תוצאה של התאמת מבנה העלויות של החברה למציאות העסקית המאתגרת, כמו גם של פעילות החטיבה הקמעונאית אשר תרמה לגידול במכירות ציוד קצה".
לדבריו, "איתנותה הפיננסית של פרטנר, אשר איפשרה לנו להפחית את החוב של החברה ב-100 מיליון שקל נוספים מאז תחילת שנת 2014, ונאמנות לקוחותינו ועובדינו מעידים על יכולתנו להתבלט ולהוביל בשוק התחרותי. אנו נמשיך ונשקיע בנכסינו העיקריים: לקוחותינו ועובדינו, ונמשיך להציף ערך עבור בעלי המניות שלנו".
החברה לא תחלק דיבידנד בגין הרבעון הראשון.
התוצאות של סלקום ופרטנר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.