חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד חתמה היום על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית כרטיסי האשראי הסינית יוניון פאיי. לפי ההסכם, תוכל לאומי קארד לסלוק בישראל כרטיסי אשראי של יוניון פאיי. ליוניון פאיי נתח שוק של 100% בכרטיסי אשראי בסין, שעד היום לא התקבלו בישראל.
לאומי קארד מצטרפת למעשה לחברה מן המניין בארגון יוניון פאיי הבינלאומי. שיתוף הפעולה אינו בלעדי, כך שייתכן ובעתיד גם חברות כרטיסי אשראי ישראליות אחרות יחתמו על הסכם שכזה.
בלאומי קארד, בניהולו של חגי הלר, החלו ביוזמה זו כבר לפני 3 שנים, אך רק בחודשים האחרונים הואצו המגעים והבשילו להסכם. מספר התיירים הסינים המגיעים לישראל עומד על 40 אלף בשנה, והוא צומח בקצב דו ספרתי. התיירים מסין שמגיעים לישראל נחשבים לאמידים, ורוכשים לא מעט בביקורם בישראל בעיקר בתחום התכשיטים. בלאומי קארד מעריכים שפוטנציאל היקף הסליקה יכול להגיע למאות מיליוני שקלים בשנה (סך היקף הסליקה בישראל עומד על כ-250 מיליארד שקל).
מלבד התיירים, הסכם שיתוף פעולה זו יאפשר לחברות אינטרנט או לחברות ישראליות המוכרות באינטרנט לקבל הזמנות גם מלקוחות בסין. "אנו רואים יותר ויותר לקוחות שלנו שמגיעים לישראל. אנו מאמינים בגישת follow your customer ולכן חשוב לנו שיתוף הפעולה הזה עם לאומי קארד", אמר ג'אן בו צאי, מנכ"ל יוניון פאיי אינטרנשיונל. עוד הוא הוסיף כי הוא מקווה ששיתוף הפעולה עם לאומי קארד יתרחב גם לתחום הנפקת כרטיסי אשראי משותפים.
"מדובר בשיתוף פעולה משמעותי לקבוצת לאומי, ואין לי ספק שהוא יביא אחריו שיתופי פעולה מסחריים נוספים להעמקת הקשרים בין ישראל לסין", אמרה תמר יסעור יו"ר לאומי קארד וראש החטיבה הבנקאית בלאומי.
עמלת הסליקה שישלמו בתי עסק בישראל בעסקאות עם כרטיסי אשראי של יוניון פאיי, צפויה להיות גבוהה יותר מעסקאות רגילות, זאת מכיוון שהעמלה הצולבת שתשלם לאומי קארד ליוניון פאיי תהיה גבוה יותר, מהעמלה הצולבת בישראל העומדת על 0.7%. עוד נציין כי יש לבצע התאמות טכנולוגיות בישראל לצורך השלמת המהלך, שכן כרטיסי האשראי הסינים הם כרטיסים חכמים, ולכן יש להתאים את מכשירי הסליקה בבתי העסק, בכדי שיוכלו לקרוא אותם.
יוניון פאיי שהוקמה רק לפני 12 שנים, היא אחת מחברות כרטיסי האשראי הגדולות בעולם, כאשר מבחינת מספר כרטיסים היא הגדולה ביותר עם 3.8 מיליארד כרטיסים. היקף מחזור השימוש בכרטיסי החברה כבר חצה את רף ה-5 טריליון דולר, והוא מהווה נתח שוק של 28% (החברה עקפה לאחרונה את מאסטרקארד).
רק לפני שנתיים, הקימה החברה זרוע פעילות בינלאומית, וכיום כרטיסיה מכובדים ב-150 מדינות, כאשר ישנם כרטיסים רבים המונפקים לתושבים מחוץ לסין כמו אמריקאיים יחד עם זאת נציין שהרוב המוחלט של כרטיסי החברה (מעל 90%) הם כרטיסי דביט לחיוב מיידי, זאת בשל תרבות הצריכה בסין שאינה מתאפיינת בלקיחת אשראי בהיקפים מהותיים.
** הכותבת היא אורחת בנק לאומי בשנגחאי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.